آشنایی با ارزش غذایی و مزایای میوه آناناس

آشنایی با ارزش غذایی و مزایای میوه آناناس


میوه آناناس از آن دسته میوه هایی است که مزه ی خاص خود و طرفداران خاص خود را دارد. میوه آناناس دارای ویتامین ها و مواد مغذی بسیار زیادی می باشد. تحقیقات زیادی روی میوه آناناس صورت گرفته و محققان به این نتیجه رسیده اند که آناناس یک ضدالتهاب قوی بوده که التهاب  را کاهش می دهد. ولی این تنها مزایای میوه آناناس نیست و این میوه خواص زیاد دیگری نیز دارد که از این رو ما نیز در مجله پزشکی نازدونه امروز تصمیم گرفتیم مقاله ای در مورد خواص و مزایا و ارزش غذایی میوه آناناس برای شما تهیه کنیم که توصیه می شود تا پایان مقاله ما را همراهی بفرمایید.

آشنایی با ارزش غذایی و مزایای میوه آناناس

وجود ویتامین C

یک آناناس حاوی مواد مغذی زیاد مخصوصا ویتامین C است. دو تکه آناناس که حدود ۷۴ گرم است، ۵۰٪ ارزش روزانه ویتامین C را برای مصرف روزانه فراهم می کند. بسیاری از تحقیقات بزرگ نشان داده اند مصرف بیش از حد ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه است. یکی از نقشهای این ویتامین در بدن این است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و ممکن است سبب کاهش آسیب ناشی از سرطان به سلول ها شوند.

ویتامین C نیز برای ایجاد کلاژن مورد نیاز برای سلامت پوست، دندان ها و لثه ها مورد نیاز است. ویتامین C نیز نقش مهمی در تقویت عملکرد ایمنی دارد و می تواند باعث تولید گلبول های سفید شود. پسران ۱۸ ساله و بالاتر نیاز به حداقل ۹۰ میلی گرم و زنان بالغ ۱۹ ساله و بالاتر نیاز به حداقل ۷۵ میلی گرم ویتامین C در روز دارند. دستیابی به ویتامین C به طور روزانه می تواند آسان باشد اگر شما آناناس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

وجود منگنز

منگنز یک ماده معدنی است که معمولا مقدار زیادی از آن برای سلامت بدن نیاز نیست. با این حال، دریافت مگنز به میزان کافی در رژیم غذایی مهم است. یک فنجان آناناس حدود ۷۶٪

میزان روزانه منگنز را فراهم می کند. منگنز بخشی از آنزیم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند. منگنز همچنین بسیاری از آنزیم های فعال شده با متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و کلسترول را فعال می کند. آن همچنین نقش مهمی در تشکیل استخوان و کلاژن دارد.

وجود مواد مغذی دیگر

آناناس منبعی برای بسیاری از مواد مغذی دیگر مانند ویتامینB، ویتامینA، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مس است. اگر چه مقدار این مواد مغذی به اندازه ویتامین C یا منگنز نیست، خوردن آناناس هنوز هم می تواند به برطرف کردن نیاز روزانه این مواد مغذی کمک کند.

آشنایی با ارزش غذایی و مزایای میوه آناناس

خواص برملائین

آناناس منبع برملائین است. این آنزیم برای تجزیه پروتئین ها استفاده می شود و اغلب یک ماده در مکمل های آنزیمی گوارشی است. همچنین به همین دلیل است که آناناس قرن ها به عنوان کمک کننده برای هضم استفاده شده است.

طبق مطالعات انجام شده، برملائین علاوه بر کمک به تجزیه پروتئین ها، مزایای دیگری نیز دارد. به نظر می رسد برملائین به کاهش التهاب و تورم در برخی موارد، به ویژه پس از جراحی کمک می کند. برخی از مطالعات، همچنین پیشنهاد می کنند برملائین ممکن است به کاهش ساختار موکوس در بینی و سینوس ها کمک کند یا التهاب همراه با برخی از آلرژی ها را تسکین دهد.

دارای قند زیاد

مانند بسیاری از میوه ها، آناناس دارای مقدار نسبتا زیادی گلوکز است. دو تکه از آناناس تازه حدود ۱۰ گرم گلوکز را فراهم می کند. آیا این به این معنی است که باید از مصرف آناناس اجتناب شود؟ یک مطالعه ۲۰۱۳ از BMJ نتیجه گیری کرد که خوردن میوه های بیشتر با خطر کمتر برای دیابت نوع ۲ همراه است، هر چند که میوه ها حاوی شکر طبیعی باشند.

از سوی دیگر، مصرف آب میوه با خطر بالای ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه بود. مصرف میوه های کامل از آب میوه متفاوت است زیرا میوه ها دارای الیاف طبیعی هستند که جذب قند را در جریان خون به تاخیر می اندازد. بنابراین، اگر شما در حال بحث بین آب آناناس و آناناس هستید، میوه آناناس را انتخاب کنید.

سخن آخر

آناناس مانند میوه های دیگر پر از مواد مغذی است. این یک منبع غنی از ویتامین C و منگنز است که هر دو دارای مزایای آنتی اکسیدانی در بدن هستند. آناناس همچنین حاوی مقدار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آناناس این است که به طور طبیعی دارای برملائین زیاد است.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید