آشنایی با فواید و مزایای بادام برای بدن

آشنایی با فواید و مزایای بادام برای بدن


مزایای بادام: بادام یکی از مواد غذایی است که طعم خوبی دارد و البته مهم تر از همه سرشار از خاصیت و فواید گوناگون است و تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد. بادام ها شامل ویتامین ها و مواد مغذی گوناگونی هستند و یکی از بهترین آجیل ها به حساب می آیند. هر چه از مزایای بادام گفته شود کم است زیرا برخی از مزایای بادام عبارتند از: مفید برای قلب، مفید برای کنترل وزن و غیره که عده زیادی از مردم از مزایای بادام بی اطلاع هستند که از این رو ما امروز در مجله پزشکی نازدونه تصمیم گرفتیم مقاله ای راجب فواید و آثار مثبت بادام بر بدن برای شما عزیزان آماده کنیم که برای فهمیدن این مزایا، توصیه می شود این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید که امید است مورد توجه شما قرار گیرد.

آشنایی با فواید و مزایای بادام برای بدن

ارزش غذایی

خوردن حدود ۲۳ بادام در روز یک راه آسان برای ترکیب بسیاری از مواد مغذی حیاتی در رژیم غذایی شما است. بادام غنی از ویتامینE، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. علاوه بر این، بادام منبع مهمی از پروتئین و فیبر است، در حالی که به طور طبیعی کم قند است. ۲۳ گرم بادام حاوی ۱۳ گرم چربی غیر اشباع سالم، ۱ گرم چربی اشباع، بدون کلسترول و نمک است. از میان تمام آجیل ها، بادام دارای بالاترین میزان پروتئین، فیبر، کلسیم، ویتامینE، ریبوفلاوین و نیاسین است. ۱۶۰ کالری در ۲۳ دانه بادام وجود دارد. در حالی که بسیاری از این کالری ها از چربی تشکیل شده است، این چربی ها عمدتا از نوع چربی های غیر اشباع سالم هستند و نه نوع اشباع نامناسب.

مفید برای قلب

طبق گزارشFDA، خوردن ۵۰ گرم آجیل در روز مانند بادام، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. بسیاری از مواد مغذی موجود در بادام به افزایش سلامتی قلب کمک می کنند. یک، بادام غنی از منیزیم است، که در جلوگیری از حملات قلبی و فشار خون موثر است. یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۱۵ نشان داد که بادام باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، از جمله سطح LDL کلسترول بد و چربی شکم می شود.

 

کمک به حفظ وزن

آجیل مانند بادام همچنین برای حفظ وزن سالم مفید است. حاوی فیبر، پروتئین و چربی است. منیزیم در بادام کمک می کند تا قند خون تنظیم شود، که در کاهش میل به غذا نقش مهمی ایفا می کند. بادام ممکن است حتی قادر به جذب کالری بدن باشد و این باعث می شود که میان وعده های غذایی خام باعث کاهش وزن شوند. از آنجا که بادام به طور طبیعی کالری بالایی دارد، مهم است که اندازه مصرف خود را به ۳۰ گرم یا ۲۳ دانه در روز محدود کنید.

فواید دیگر

بادام می تواند سلامت دستگاه گوارش را ارتقا بخشد و حتی با دیابت مبارزه کند. محتوای فیبر بالای بادام، خواص پریبیوتیک را به همراه می آورد که به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. پریبیوتیک ها مواد غذایی غیر قابل هضم هستند که به عنوان غذا برای باکتری های خوب در روده محسوب شده و به حفظ وزن سالم کمک می کنند. بر طبق یک مطالعه دیابت در آمریکا، یک رژیم غذایی حاوی آجیل مانند بادام بدون تغییرات قابل توجهی در وزن، فعالیت بدنی یا مصرف کالری به مبارزه با دیابت کمک می کند.

بادام در انواع مختلف موجود است. بادام خام سالم است، اما برخی از مردم طعم بو داده را ترجیح می دهند. هر دو نوع بادام خام و برشته شده یک دوز بالایی از مواد مغذی و مواد معدنی را تامین می کنند. بادام خام داراي چربي هاي سودمندتري است که طبيعي هستند و بعضي از آنها در فرآيند برشته شدن از بین مي روند. بادام ها را به مدت یک شب در آب قرار دهید و آنها را به کلوچه ها، میان وعده های بادام و نان های شکلاتی اضافه کنید و یا بر روی ماست بریزید.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید