آشنایی با مزایای چای انبه و نحوه تهیه آن

آشنایی با مزایای چای انبه و نحوه تهیه آن


چای انبه: چای یکی از نوشیدنی هایی است که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. از چای سبز و سیاه گرفته تا چای های گیاهان مختلف که امروز در این پست از مجله پزشکی نازدونه یک مقاله برای شما آماده کرده ایم که در آن در مورد مزایای چای انبه با شما صحبت خواهیم کرد که یک چای با خواص بسیار زیاد است که نقش مفیدی در سلامتی انسان ایفا می کند. همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه این چای را تهیه و  آماده کنید. یکی از نکات مثبت در مورد این چای این است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. امید است این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آشنایی با مزایای چای انبه و نحوه تهیه آن

نحوه درست کردن این چای

درست کردن چای انبه در خانه بسیار ساده است،کافیست برگ های خشک شده این میوه را داشته باشید. مقداری آب بجوشانید و برگ ها را بمدت پنج تا هفت دقیقه دم کنید سپس با عسل یا شکر بنوشید.

مزایا:

جلوگیری از فشار خون بالا
کنترل دیابت
تقویت سیستم ایمنی بدن
سلامت قلب
بهبود هضم

 

موثر بر دیابت

مطالعات مختلف نشان می دهد که این چای برای تنظیم میزان قند خون و انسولین در بدن خوبست

موثر بر فشار خون

سرشار از ویتامین های A، B و C، است این چای می تواند از فشار خون بالا جلوگیری کند

بهبود کارایی سیستم ایمنی بدن

ویتامین C و ویتامین A به عنوان آنتی اکسیدان ها در این چای، همراه با سایر مواد گیاهی و ترکیبات فنلی است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از عفونت ها جلوگیری کند. ویتامین C نیز به بازسازی عروق خونی کمک می کند.

آثار این چای بر بیماری های مزمن

نوعی آنتی اکسیدان پلی فنولی است که در برگهای انبه یافت می شود که به طور مستقیم با خنثی سازی رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس اکسیداتیو ارتباط دارد که می تواند به از بین بردن بیماری های مزمن مانند سرطان و آرتریت روماتوئید کمک کند.

هضم بهتر غذا

مطالعات نشان داده است که استفاده منظم از چای انبه، راهی عالی برای تحریک هضم طبیعی و حرکت منظم روده است، بنابراین خطر ابتلا به یبوست و سایر مسائل مربوط به دستگاه گوارش را کاهش می دهد.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید