آشنایی با مزایا و تاثیرات مثبت هویج بر بدن

آشنایی با مزایا و تاثیرات مثبت هویج بر بدن


هویج: میوه ها نقش مهمی در سلامتی بدن ما ایفا می کنند زیرا سرشار از مواد مغذی و ویتامین هایی هستند که برای بدن ضروری می باشند. میوه های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویتامین های خاص خود را دارد و هر کدام به نحوه ای خاص بر سلامتی بدن تاثیر می گذارد که امروز در مجله پزشکی نازدونه به مزایا و تاثیرات مثبت هویج بر بدن خواهیم پرداخت. میوه هویج در رنگ های مختلفی موجود است ولی اکثرا به رنگ نارنجی می باشند. شما می توانید این میوه را هم بپزید و مصرف کنید و یا اینکه آب آن را گرفته و مصرف کنید.

آشنایی با مزایا و تاثیرات مثبت هویج بر بدن

وجود ویتامین A

یک هویج متوسط ​​حاوی ۲۰۴ درصد ارزش توصیه شده روزانه ویتامینA، یک ویتامین موجود در غذاهای حیوانی و گیاهی است. در غذاهای گیاهی، این ویتامین توسط بدن شما از ترکیبات غذایی بتا کاروتن تولید می شود. این ویتامین، همچنین به عنوان رتینول شناخته شده است، مسئول حفظ سلامت چشم شما است. ویتامین A به چشم شما کمک می کند تا توانایی دیدتان را در هنگام تغییر در نور بهتر کنید و سطوح رطوبت و مخاطی چشم شما را حفظ می کند.

حاوی ویتامین های K و C

هویج همچنین منبع خوبی از ویتامین های K و C است. ویتامین K توانایی لخته شدن خون را حفظ می کند. همچنین باعث تقویت استخوان و سلامتی کلیه می شود. یک هویج متوسط ​​حاوی ۸ میکروگرم ویتامین K و ​​حاوی ۶ درصد ارزش روزانه ویتامین C برای شما است که با یک سیستم ایمنی سالم و دندان ها و لثه های قوی همراه است. ویتامین C همچنین می تواند بدن شما را در جذب آهن از غذاهای گیاهی و کمک به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند.

این میوه دارای فیبر است

فیبر یکی از سه نوع کربوهیدرات های تغذیه ای است که منبع انرژی اصلی تغذیه بدن شما است. فیبر ممکن است به دلیل توانایی آن برای ترویج حرکات منظم روده شناخته شده باشد. همچنین می تواند سطح قند خون شما را کنترل کرده و به مدیریت وزن سالم کمک کند، به عنوان یک رژیم غذایی حاوی فیبر زیاد می تواند برای مدت طولانی شما را سیر نگه دارد. خوردن یک هویج متوسط ​​شما را با ۲ گرم فیبر و یا ۷ درصد از ارزش روزانه توصیه شده تامین می کند.

وجود پتاسیم

اگر امید به افزایش مصرف پتاسیم خود دارید، هویج بیشتری بخورید. یک هویج حاوی ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم است. موسسه پزشکی توصیه می کند که تمام بزرگسالان روزانه ۴،۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. طبق آمار وب سایت بهداشتی آلی، پتاسیم سومین ماده معدنی از نظر فراوان در بدن شماست.

این ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی، فشار خون بالا و اضطراب کمک کند. پتاسیم کمک می کند تا کنترل متابولیسم خود را بهبود بخشید و سلامت عضلات، قلب و سیستم عصبی را افزایش دهید. پتاسیم همچنین جذب الکترولیت را تنظیم می کند و برای هیدراتاسیون مناسب لازم است.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید