آشنایی با مزایا و تاثیرات مثبت چای سبز

آشنایی با مزایا و تاثیرات مثبت چای سبز


حتما تاکنون شما نیز نام چای سبز را شنیده اید و ممکن است از مزایای آن نیز با خبر باشید. این چای قدمت بسیار بالایی دارد و مثلا چینی ها سالیان سال است که فقط از چای سبز استفاده می کنند آنهم به دلیل مزایا و تاثیرات مثبتی است که این چای بر بدن دارد که با توجه به فواید این چای، انتخاب بهتری نسبت به نوشیدنی های دیگر می باشد که از این رو ما نیز در مجله پزشکی نازدونه تصمیم گرفتیم که مقاله ای راجب مزایا و فواید چای سبز خدمت شما عزیزان ارائه کنیم که امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

آشنایی با مزایا و تاثیرات مثبت چای سبز

کمک به کاهش وزن

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها به نام کاتچین و همچنین کافئین است. با توجه به تجزیه و تحلیل تحقیقات موجود منتشر شده در “مجله تغذیه آمریکا” در سال ۲۰۱۰، این مواد با هم می توانند به کاهش وزن کمک کنند. نویسندگان این مطالعه دریافتند که به طور متوسط ​​شرکت کنندگان که مصرف کافئین را از دست می دهند وزنشان بیشتر از کسانی است که فقط کافئین را مصرف کردند. برای بهره بردن از مزایای بیشتر، این نوشیدنی را با لیمو به جای شکر مصرف کنید.

سطح کلسترول سالم

طبق آمار مرکز پزشکیNYU Langone، تعدادی از مطالعات مصرف چای سبز را با سطح کلسترول سالم مرتبط کرده است. به طور خاص، چای سبز ممکن است سطح کلسترول LDL را در خون کاهش دهد.کلسترول LDL می تواند بر روی دیواره های شريانی ایجاد کند و پلاک سختی ایجاد کند که شریان ها را باریک و تنگ می کند.

این بیماری، که به نام آترواسکلروز شناخته می شود، به تعیین مرحله ای برای حمله قلبی و سکته مغزی کمک می کند و هنگامی رخ می دهد که لخته شدن خون در شریان اتفاق بیفتد.

آشنایی با مزایا و تاثیرات مثبت چای سبز

جلوگیری از سرطان

با این که تحقیقات بیشتری لازم است، برخی مطالعات نشان می دهد که چای سبز می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. طبق گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نرخ سرطان در مناطقی که مصرف چای سبز زیاد است، پایین تر است و تحقیقات اولیه نشان می دهد که چای یک علت احتمالی است. تحقیقات در حال بررسی نقش چای سبز در جلوگیری از سرطان مثانه، سینه، پوست و سایر اعضای بدن است.

نکات

انتشارات سلامت هاروارد برای به دست آوردن مزایای سلامتی کامل چای سبز توصیه می کند یک فنجان چای را چند بار در روز بنوشید. همچنین توصیه می کند که نوشیدن چایتان برای سه تا پنج دقیقه طول دهید. کافئین چای سبز حاوی کاتچین کمتر از چای معمولی است، اگر چه کافئین مانع از خواب شما می شود، اما ممکن است انتخاب خوبی در شب باشد.

کافئین همچنین ممکن است باعث عصبانیت، ناراحتی معده و ضربان قلب سریع شود و نوشیدن مقدار زیادی چای ممکن است این اثرات را ایجاد کند.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید