آشنایی با مزایا و تاثیرات میوه آلو بر بدن

آشنایی با مزایا و تاثیرات میوه آلو بر بدن


میوه آلو: میوه ها، نقش مهمی در سلامتی بدن ما دارند زیرا سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها هستند. انواع مختلف میوه نشان از انواع مختلف ویتامین می دهد که از این رو بسیار توصیه شده که حتما در برنامه روزانه خود، مصرف میوه را بگنجانید. اما ما امروز در این مقاله از مجله پزشکی نازدونه قصد داریم شما را با مزایا و فواید میوه آلو آشنا کنیم که میوه ای است بسیار خوشمزه و بسیار پرخاصیت که باعث بهبود سلامتی بدن شما خواهد شد. تحقیقات روی این میوه حاکی از آن است که میوه زردآلود سرشار از مواد مغذی است که از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

آشنایی با مزایا و تاثیرات میوه آلو بر بدن

بالا بردن میزان مصرف آلو

خوردن یک چهارم ظرف آلو، یا حدود چهار آلو، به شما ۱۲ درصد ارزش روزانه فیبر، ۳۲ درصد DV ویتامین K و ۹ درصد DV پتاسیم را فراهم می کند. فیبر به کاهش کلسترول کمک می کند و بنابراین خطر ابتلا به بیماری قلبی شما را کاهش می دهد و باعث احساس سیری می شود و دستگاه گوارش شما را هموار می کند، بنابراین احتمال ابتلا به یبوست و سایر مسائل مربوط به گوارش وجود دارد.

شما نیاز به ویتامین K برای ساختن استخوان های قوی و لخته شدن خون دارید و نیاز به پتاسیم دارید تا اعصاب و عضلاتتان بتواند درست کار کند و افزایش فشار خون را در اثر مصرف سدیم زیاد محدود کند.

جلوگیری از بیماری های قلبی

طبق یک مطالعه منتشر شده در “مجله کالج پزشکی ایوب” در سال ۲۰۱۰ مصرف روزانه سه تا شش آلو ممکن است به شما کمک کند فشار خونتان را پایین بیاورد. خوردن آلو نیز ممکن است به کاهش اکسیداسیون لیپوپروتئین کم چگالی یا کلسترول بد شما کمک کند. طبق مقاله ای که در سال ۲۰۱۱ در “بررسی های انتقادی در علم مواد غذایی و تغذیه” منتشر شد، مصرف آلو به کاهش التهاب بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند.

آشنایی با مزایا و تاثیرات میوه آلو بر بدن

بهبود وضعیت استخوان ها با میوه آلو

اگر می خواهید خطر ابتلا به پوکی استخوان را محدود کنید، ممکن است بخواهید شروع به خوردن آلوهای بیشتری کنید. براساس یک مطالعه منتشر شده در “مجله تغذیه بریتانیا” در ماه سپتامبر۲۰۱۱، میوه آلو ممکن است برای صرف غذا در شرایط کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان مفید باشد.

مقاله ای که در “بررسی تحقیقات پیری” در آوریل ۲۰۰۹ منتشر شده است اشاره کرد که مصرف آلو خشک نه تنها سرعت پوکی استخوان را کاهش می دهد، بلکه سرعت از دست دادن تراکم استخوان را نیز کاهش می دهد.

مناسب برای افراد دیابتی

اگر چه آلو، مانند تمام میوه های خشک شده، کالری کم و قند زیاد دارد، آنها می توانند در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت، به دلیل ترکیب منحصر به فردشان، استفاده شوند. افرادی که قبل از وعده غذایی خود آلو می خوردند، قبل از وعده های غذایی خود احساس سیری می کنند.

از آنجا که آلو شامل مقدار زیادی فیبر، سوربیتول و فروکتوز هستند، پس از غذا خوردن آنها سطح قند خون و یا انسولین را افزایش نمی دهند و یکی از بهترین گزینه های میوه خشک شده برای بیماران دیابتی می باشند.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید