آشنایی با مزایا و فواید عرق کردن برای بدن

آشنایی با مزایا و فواید عرق کردن برای بدن


شاید شما از عرق کردن بدتان بیاید و دوست داشته باشید اصلا عرق نکنید ولی نکته مهمی که در این مورد وجود دارد و اکثر مردم از آن بی اطلاع اند این است که عرق کردن دارای مزایایی برای بدن می باشد. همیشه سعی کنید وقتی می خواهید شروع به ورزش کنید، چه قبل از ورزش و چه در حین ورزش و چه پس از ورزش، همیشه آب مصرف کنید تا بتوانید کمبود آب را در بدن جبران کنید که از این رو با توجه به اهمیت موضوع، ما نیز در مجله پزشکی نازدونه مقاله ای برای شما آماده کرده ایم و قصد داریم از تاثیرات و فواید مثبت عرق کردن برای شما سخن بگوییم که امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

آشنایی با مزایا و فواید عرق کردن برای بدن

کاهش فشار خون

در حالی که از دست دادن بیش از حد سدیم توسط عرق کردن می تواند مشکل ساز باشد اگر شما در حال مصرف یک رژیم کم سدیم هستید، دفع مقداری از سدیم بوسیله عرق می تواند در واقع مصرف سدیم بالاتر را جبران کند. از آنجا که رژیم غذایی با سدیم بالا می تواند باعث ایجاد فشار خون بالا و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود، عرق کردن می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین- مدیسون گزارش می دهد که عرق ناشی از سونا یک راه سالم برای کاهش فشار خون بالا است، تا زمانی که از توصیه های ۱۵ تا ۳۰ دقیقه استفاده از سونا به مدت سه یا چهار روز در هفته پیروی شود. عرق کردن ناشی از ورزش نیز کمک می کند تا فشار خون را در سطح متعادل نگه دارید.

ایجاد سم زدایی

سموم محیطی مانند سرب، جیوه، آرسنیک و کادمیوم می توانند در بدن ایجاد شوند و مشکلات بهداشتی و رشدی را به ویژه در کودکان ایجاد کند. یک بررسی در سال ۲۰۱۰ در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است که جیوه موجود در ماهی، غذاهای دریایی و محیط زیست ممکن است باعث بروز اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر شود.

آشنایی با مزایا و فواید عرق کردن برای بدن

این توکسین ها در غلظت های کم در عرق دیده می شوند و بدان معنی است که سموم از بدن شما به وسیله عرق دفع می شوند. یک بررسی در سال ۲۰۱۲ در مجله “محیط زیست و بهداشت عمومی” منتشر شده است که نشان می دهد سطح جیوه در بدن با استفاده از سونا و عرق کردن منظم رابطه معکوس دارد. نویسنده این بررسی نشان می دهد که عرق کردن باید به عنوان یک روش برای سم زدایی بدن و ترشحات سمی تولید شده در نظر گرفته شود.

کالری سوزی

اگر شما عرق می کنید، به این معنی است که بدن شما به احتمال زیاد کالری بیشتری می سوزاند نسبت به زمانی که در هنگام تلاش برای دستیابی به وزن سالم یا حفظ وزن مفید عرق نمی کنید. ورزش، علت شایع عرق کردن است که به افزایش هزینه های انرژی بدن شما کمک می کند.

طبق نظر شورای ورزش آمریکا (ACE)، عرق کردن به علت هوای گرم، مانند نشستن در یک سونا، بدین معنی است که بدن شما کالری بیشتری را برای پمپ کردن خون شما بر روی پوست شما مصرف می کند. ACE گزارش می دهد که تمرین در دماهای گرم تر به شما کمک می کند تا کالری بیشتری را نسبت به کار کردن در دمای سردتر بسوزانید.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید