آشنایی با مزایا و فواید مصرف میوه نارنگی

آشنایی با مزایا و فواید مصرف میوه نارنگی


میوه نارنگی: میوه های زیادی در اطراف ما موجود است که هر کدام شکل خاص خود را دارد و علاوه بر آن هر کدام دارای مزه و مزایا و ویتامین های خاص خود است. ولی ما امروز در این پست از مجله پزشکی نازدونه قصد داریم درباره میوه نارنگی صحبت کنیم و از مزایا و فواید و  تاثیرات مثبت آن بر بدن با شما سخن بگوییم که توصیه می شود این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید که امید است مورد توجه شما قرار گیرد. یکی از نکات مثبت در مورد میوه نارنگی این است که پوست کندن آن راحت است  و طعم خوبی نیز دارد که در ادامه با خواص و آثار مثبت این میوه نارنگی آشنا خواهیم شد.

آشنایی با مزایا و فواید مصرف میوه نارنگی

فواید در زمینه ذهن

ترکیبات مختلف نارنگی مانند پتاسیم، فولات و آنتی اکسیدان های مختلف مزایای عصبی فراوانی دارند. فولاد برای کاهش بیماری آلزایمر و کاهش شناختی مفید است. پتاسیم با افزایش جریان خون به مغز ارتباط دارد و باعث افزایش شناخت، تمرکز و فعالیت عصبی می شود. همچنین، نارنگی ها از ویتامین B6 پر شده اند که کمبود افسردگی و حالت تهوع را نشان داده است. مطمئن باشید که زیاد نارنگی مصرف نکنید، حد بالای ویتامین B6 برای بزرگسالان بالای ۱۸ سال به ۱۰۰ میلیگرم تنظیم شده است.

موثر برای زنان باردار و نوزادان

نارنگی ها منبع خوبی از ترکیبات ویتامین B مانند فولات هستند. فولات برای کمک به تشکیل لوله عصبی و تشکیل گلبول قرمز در نوزادان پس از زایمان کمک می کند. کمبود اسید فولیک در زنان باردار منجر به تولد نوزادان کم وزن می شود و همچنین ممکن است نقایص لوله عصبی در نوزادان را ایجاد کند.

موثر جهت حفظ فشار خون سالم

نارنگی ها با پتاسیم و محتوای کم سدیم بسته بندی می شوند. به علت محتوای بالای پتاسیم آن برای فشار خون مفید شناخته شده است. یک نارنگی بزرگ، در مقایسه با ۲٫۴ میلی گرم سدیم، حاوی ۱۹۹ میلیگرم پتاسیم است. پتاسیم به عروق خونی کمک کرده و سطح فشار خون مناسب را حفظ می کند.

بهبود کارایی قلب

فیبر، ویتامین C، ویتامین B6 و پتاسیم موجب بهبود سلامت قلب می شوند. طبق بررسی ملی بهداشت و تغذیه، علیرغم مزایای افزایش مصرف پتاسیم، ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم توصیه شده توسط بسیاری از افراد در ایالات متحده مصرف نمی شود. یک مطالعه نشان داد افرادی که ۴۰۶۹ میلیگرم پتاسیم در روز مصرف کردند ۴۹ درصد کمتر از بیماری های قلبی ایسکمیک نسبت به افرادی که پتاسیم کمتری مصرف کرده اند، رنج برده اند.

آشنایی با مزایا و فواید مصرف میوه نارنگی

مقابله با عفونت

مصرف یک نارنگی بزرگ ۵۳ درصد از نیاز روزانه ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان محلول در آب است که به بدن کمک می کند تا مقاومت در برابر عوامل عفونی را افزایش دهد و رادیکال های آزاد کننده سرطان در بدن را از بین ببرد.

محافظت از مو و پوست

مصرف مناسب ویتامین C نه تنها به مبارزه با عفونت کمک می کند، بلکه می تواند کلاژن، پروتئین ضروری موجود در مو و پوست را ایجاد و حفظ کند. همچنین، نارنگی ها حاوی ویتامین A هستند که برای حفظ رطوبت مو از طریق افزایش تولید چربی بدن لازم است.

مفید برای یبوست

نارنگی ها یک منبع عالی فیبر هستند. توصیه می شود مصرف روزانه فیبر غذایی مردان و زنان به ترتیب ۳۸ گرم و ۲۵ گرم باشد. فیبر می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند و باعث می شود که حرکت روده آسان تر شود.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید