آشنایی با مضرات مصرف غذاهای ناسالم

آشنایی با مضرات مصرف غذاهای ناسالم


غذاهای ناسالم همانطور که می دانید از نظر پزشکی به بدن لطمه وارد می کنند و نباید در برنامه غذایی هر روزه خود، از غذاهای ناسالم استفاده کنید زیرا مسبب بسیاری از مشکلات بدن، همین غذاهای ناسالم است زیرا اکثر این مدل غذاها، دارای قند، چربی و همچنین کالری بالایی می باشند که از این رو به علت اهمیت موضوع، ما در مجله پزشکی نازدونه تصمیم گرفتیم مقاله ای خدمت شما ارائه دهیم و  در این مقاله از مضرات غذاهای ناسالم برای شما سخن بگوییم که امید است مورد توجه شما قرار گیرد.

آشنایی با مضرات مصرف غذاهای ناسالم

افزایش احتمال سکته

برای سلامت قلب، نباید روزانه بیش از ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم مصرف کنید. شما نیاز به مقداری سدیم در رژیم غذایی خود را برای کمک به حفظ تعادل مایع طبیعی بدنتان دارید، اما سدیم بیش از حد فشار خون و خطر سکته را افزایش می دهد. خوردن مواد غذایی حاوی سدیم بالا مانند چیپس سیب زمینی، سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا ممکن است خطر سکته را افزایش دهد. یک تحقیق توسط محققان دانشگاه میامی در سال ۲۰۱۲ منتشر شده از “سکته ؛ مجله گردش خون ” دریافت که خطر سکته برای هر ۵۰۰ میلیگرم سدیم اضافی مصرف شده بیش از نیاز روزانه به میزان ۱۷ درصد افزایش می یابد. به عنوان مثال، مصرف ۲۵۰۰ میلی گرم سدیم خطر ابتلا به سکته را ۳۴ درصد افزایش می دهد.

بالا بردن وزن

پر کردن رژیم غذایی با مواد غذایی ناسالم ممکن است منجر به افزایش وزن شود. در طول رژیم غذایی شما بیش از ۳۵۰۰ کالری مصرف می کنید تا ۵۰۰ گرم وزن به دست آورید. به عنوان مثال، مصرف روزانه ۵۰۰ کالری مواد غذایی ناسالم می تواند به ۵۰۰ گرم افزایش وزن در یک هفته منجر شود. اسنک میوه، کراکر گندم و هویج با پودر بدون چربی اگر به عنوان میان وعده مصرف شوند، کالری کمتری نسبت به مواد غذایی ناسالم دارند، بنابراین کمتر احتمال دارد وزن شما را افزایش دهند.

خراب کردن دندان ها

رژیم غذایی حاوی شیرینی، شانس ایجاد پوسیدگی دندان ها را افزایش می دهد. پوسیدگی دندان زمانی اتفاق می افتد که مینای دندان، پوشش محافظ روی دندان ها، شروع به شکستن می کند. خوردن غذای ناخواسته با محتوای قند بالا مانند نوشابه، آب نبات و محصولات پخته، دهان، لثه ها، زبان و دندان ها را با شکر می پوشاند. این پوشش قند مینای دندان ها را تحریک می کند و منجر به پوسیدگی دندان و ایجاد حفره ها می شود. با از بین بردن میان وعده های شیرین از رژیم غذایی، از سفر به دندانپزشك اجتناب كنید. اگر نوشابه بخورید، به انواع مختلفی از قند تبدیل می شود. ریسک پوسیدگی دندان توسط مسواک زدن دندان ها پس از هر وعده غذایی یا میان وعده کاهش می یابد.

آشنایی با مضرات مصرف غذاهای ناسالم

ایجاد مشکلاتی در سیستم گوارشی

خوردن مواد غذایی ناسالم بیش از حد، ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود. غذای ناسالم فیبر غذایی بسیار کمی، در صورت وجود دارد. شما باید فیبر را در رژیم غذایی خود نگه دارید تا روده شما حرکت کند. اگر مقدار کافی فیبر را دریافت نکنید، ممکن است از یبوست رنج ببرید. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است بدون داشتن حرکت روده ای یا بدون داشتن مدفوع دچار مشکل شوید. یک سیب غنی از فیبر، پرتقال یا کاسه توت می توانند مقدار زیادی فیبر برای کمک به شما به طور منظم فراهم کنند.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید