آشنایی با منابع غذایی حاوی کلسترول بالا

آشنایی با منابع غذایی حاوی کلسترول بالا


کلسترول بالا: همه ما از اهمیت تغذیه در سلامتی بدن آگاهیم و می دانیم که مصرف صحیح مواد غذایی  و داشتن یک رژیم غذایی صحیح چه مزایای مثبتی بر بدن دارد و از طرف دیگر از این موضوع نیز آگاهیم که مواد غذایی بد و یا رژیم غذایی ناصحیح، تاثیرات منفی بر سلامت کلی بدن می گذارد. حال از این رو در مجله پزشکی نازدونه تصمیم گرفتیم مقاله ای راجب کلسترول بالا برای شما ارائه دهیم و منابع غذایی حاوی کلسترول بالا را نیز به شما معرفی کنیم که با توجه به اهمیت موضوع، توصیه می شود این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

آشنایی با منابع غذایی حاوی کلسترول بالا

کلسترول بالا یکی از نگرانی های سلامتی است زیرا سطح کلسترول ناسالم می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دهد. به گفته انجمن قلب آمریکا، برای حفظ خطر کمتر، نباید بیش از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول در روز مصرف کنید. دانستن غذاهای حاوی کلسترول بالا کمک می کند که مصرف خود را در حد معمول محدود کنید.

قسمت های داخل بدن حیوانات

هر ارگانی که از بدن یک حیوان می آید منبع مهمی از کلسترول است. به عنوان مثال، یک قسمت ۷۵ گرمی از کبد گوشت گاو حاوی ۳۲۴ میلیگرم کلسترول است، که بیشتر از مصرف روزانه است. مصرف ۷۵ گرم از مغز گاو حاوی ۱۶۶ میلیگرم کلسترول است. همان مقدار از کلیه خوک ها حاوی ۴۰۸ میلی گرم کلسترول است. سایر غذاهایی که از اعضای داخلی بدن حیوانات مانند جگر ساخته می شوند نیز دارای کلسترول بالایی هستند.

مواد غذایی حیوانی

یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۲۱۶ میلی گرم کلسترول است که سه چهارم میزان کلسترول روزانه شما را شامل می شود. گوشت یکی دیگر از مواد غذایی است که می تواند بسته به حیوان و یا مقدار گوشت حاوی کلسترول بالایی باشد، به عنوان مثال، یک فنجان گوشت مرغ خرد شده حاوی ۱۱۶ میلی گرم کلسترول و ۷۰ گرم گوشت گاو حاوی ۱۱۴ میلی گرم کلسترول است. ۷۵ گرم گوشت گوسفند حاوی ۱۰۳ میلی گرم کلسترول است. دیگر غذاهای حیوانی مانند بیکن، کره، پنیر و شیر نیز حاوی کلسترول هستند، هرچند که مقادیر کلسترولشان کمتر از گوشت و تخم مرغ است.

مواد غذایی دریایی

میگو یکی از انواع غذاهای دریایی حاوی کلسترول بالا است که ۲۱۴ میلیگرم در یک عدد ۸۰ گرمی است. یک فنجان گوشت خرچنگ آبی حاوی ۱۳۱ میلیگرم کلسترول است که ۴۴ درصد از مصرف روزانه شما را شامل می شود. ۸۰ گرم گوشت خرچنگ حاوی ۱۲۴ میلی گرم کلسترول و همان مقدار ساردین حاوی ۱۲۱ میلی گرم کلسترول می باشد. ماهی قزل آلا دارای حدود ۱۰۰ میلی گرم کلسترول در هر وعده است. خاویار حاوی ۱۶۷ میلی گرم کلسترول در هر ۳۰ گرم است.

فست فودها

بسیاری از غذاهای فست فودی مقدار قابل توجهی کلسترول را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند. به عنوان مثال، یک ساندویچ سوسیس و تخم مرغ حاوی ۲۹۰ میلی گرم کلسترول، یک همبرگر دارای ۱۲۲ میلیگرم کلسترول و دو تکه تست فرانسوی با کره حاوی ۱۱۶ میلیگرم کلسترول است. ساندویچ گوشت مانند گوشت کشیده شده، میگو سرخ شده و صدف و برخی غذاهای مکزیکی فست فودی، منابع اضافی کلسترول هستند.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید