آشنایی با نحوه کاهش فشار خون با غذا

آشنایی با نحوه کاهش فشار خون بالا با غذا


فشار خون بالا می تواند برای بدن بسیار مضر باشد و مشکلات زیادی را برای فرد بوجود آورد. دلایل مختلفی در امر فشار خون بالا موثر است که درمان های مختلفی نیز برای آن وجود دارد ولی نکته مهمی که شاید برخی به آن توجه نکنند این است که می توان با کمک برخی از غذاها، این فشار خون بالا را کاهش داد. تحقیقاتی نیز در دانشگاه سنگاپور روی این موضوع انجام شده است که از این رو با توجه به اهمیت موضوع، در این پست از مجله پزشکی نازدونه ما تصمیم گرفتیم مقاله ای در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

آشنایی با نحوه کاهش فشار خون با غذا

مصرف فیبر بیشتر

فشار خون بالا می تواند با سبزیجات و میوه های تازه کنترل شود. HPB مصرف حداقل ۲ وعده میوه و سبزی در هر روز را توصیه می کند. یک میوه کوچک، یک موز متوسط، ۱۰ دانه انگور یا یک چهارم ظرف میوه های خشک به همراه یک ظرف ۱۰۰ گرمی از سبزیجات (یا ¾ فنجان) سبزیجات پخته شده مناسب است.

مصرف غذاهای سرشار از منیزیم

منیزیم می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. سبزیجات برگ دار سبز، دانه ها و آجیل (مثلا بادام، دانه آفتابگردان و دانه کدو تنبل) منبع خوبی از منیزیم هستند. دانه ها و آجیل همچنین دارای چربی های مناسب قلب سالم هستند. مکمل های منیزیم اضافی لازم نیست. فقط مطمئن شوید که غذاهای غنی از منیزیم را در وعده های غذایی خود قرار دهید.

استفاده از دانه های کامل

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید غذاهای حاوی دانه های کامل را بخورند زیرا آن ها حاوی پتاسیم، منیزیم و فیبر هستند. جایگزین کردن برنج سفید و رشته فرنگی با محصولات کامل دانه مانند برنج قهوه ای، رشته فرنگی و دانه گندم مناسب است.

استفاده بیشتر از  غذاهای سرشار از پتاسیم

هنگامی که فشار خون بالا دارید، مطمئن شوید که میوه ها و سبزیجات کافی را می خورید زیرا آن ها غنی از پتاسیم هستند. برای سبزیجات، می توانید نخود فرنگی، گوجه فرنگی، اسفناج و سیب زمینی را انتخاب کنید. میوه ها مانند موز و پرتقال و میوه های خشک مانند کشمش، زردآلو، آلو و گردو نیز حاوی پتاسیم هستند. به خاطر داشته باشید که منابع پتاسیم خود را از مواد غذایی، به جز مکمل ها، برای جلوگیری از هر گونه خطر مصرف بیش از حد انتخاب کنید.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید