بهبود حافظه و گرفتن نمرات بهتر با خوردن غذاهای مفید!


بهبود حافظه و گرفتن نمرات بهتر با خوردن غذاهای مفید!

دغدغه بسیاری از افراد میتواند داشتن حافظه ای نسبتا کند باشد .برای مثال مسلما برایتان اتفاق افتاده است که مطالب را به سادگی از یاد ببرید آن ها چند ساعت بعد از به خاطر سپردن آن.همه این ها ممکن است به علت کمبود خواب یا تعدادی از دلایل دیگر، از جمله ژنتیک، سطح فعالیت بدنی و شیوه زندگی و عوامل محیطی باشد. با این حال، هیچ شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد.

بهبود حافظه و گرفتن نمرات بهتر با خوردن غذاهای مفید!

بهترین غذاها برای تقویت حافظه و عملکرد مغز غذاهایی هستند که موجب افزایش جریان خون در مغز می شوند- بسیار شبیه آنچه که برای تغذیه و محافظت از قلب شما- توصیه می شود. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی مناسب کمک می کند تا پیری مغز به تاخیر بیفتد و با عملکرد بهتر درکی، حافظه و هشیاری همراه است.

خوردن سبزیجات برای بهبود حافظه

دریافت سبزیجات کافی، از جمله کلم بروکلی، کلم و سبزیجات دارای برگ سبز تیره، ممکن است به بهبود حافظه کمک کند. ساندویچ بعدی خود را با سبزیجات پر کنید.کلم بروکلی هم یک گزینه عالی برای ناهار یا شام است.

انواع توت ها و گیلاس های شیرین

توت ها – به ویژه توت های تیره مانند تمشک، زغال اخته و گیلاس – یک منبع غنی از آنتوسیانین ها و دیگر فلاونوئیدها هستند که می توانند عملکرد حافظه را افزایش دهند. انواع توت ها را می توان به عنوان میان وعده، ترکیب شده با غلات و یا به صورت پخته شده در یک دسر غنی از آنتی اکسیدان مصرف کرد. شما می توانید از انواع توت ها و گیلاس های تازه، یخ زده و خشک استفاده کنید.

 

بهبود حافظه و گرفتن نمرات بهتر با خوردن غذاهای مفید!

دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ مناسب برای بهبود حافظه

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳، برای سلامت مغز ضروری است. اسید داکوزاگزنئوئیک یا DHA به ویژه می تواند به بهبود حافظه در سالمندان و بزرگسالان جوان کمک کند. غذاهای دریایی، جلبک ها و ماهی های چرب – از جمله ماهی قزل آلا، ماهیان آبی، ساردین ها و شاه ماهی – بعضی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. به جای چند بار مصرف گوشت در هر هفته ماهی را برای دریافت یک دوز سالم جایگزین کنید. ماهی قزل آلا را با کلم ترکیب کنید و از مصرف میان وعده های ساردین یا سبزیجات سالادی برای شام لذت ببرید. شما می توانید اسیدهای چرب امگا ۳ را از روغن ماهی، جلبک دریایی و مکمل ها دریافت کنید.

مصرف گردو برای بهبود حافظه

تاثیر مثبت گردو بر سلامت قلب شناخته شده است و همچنین ممکن است عملکرد شناختی را بهبود بخشد. در طول روز چند عدد گردو برای رفع گرسنگی مصرف کنید و آنها را با بلغور جو دوسر و یا در یک سالاد برای دریافت پروتئین اضافی ترکیب کنید.

این غذاها فقط برای مغز مفید نیستند، آنها سلامت قلب و تمام قسمتهای بدن را حفظ می کنند. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که این غذاها به شما در یادآوری خاطرات کمک کنند، مصرف آن ها در طول زمان می تواند سلامت مادام العمر را تضمین کند.

منبع : هلو دکتر

دیدگاهتان را بنویسید