تاثیرات مصرف خرما بر سلامتی بدن,فواید خرما,خواص خرما,ارزش غذایی خرما,مواد معدنی موجود در خرما,تاثیر خرما بر بیماری ها,رژیم لاغری با خرما

تاثیرات مصرف خرما بر سلامتی بدن


تاثیرات مصرف خرما بر سلامتی بدن

خرما یکی از میوه های بسیار خوشمزه و پر فایده می باشد که می تواند به عنوان یک غذای کامل نیز مصرف شود زیرا دارای مواد معدنی مورد نیاز بدن همچنین ویتامین های مختلفی می باشد. در زمان های قدیم نیز به عنوان دارو استفاده می شود زیرا دارای خواص دارویی می باشد همچنین می توانید از خرما در رژیم های غذایی استفاده کنید زیرا کلسترول نداشته و باعث رفع گرسنگی شما می شود. ما امروز می خواهیم در این مقاله به شما تاثیرات مصرف خرما بر سلامتی بدن را معرفی کنیم. پس اگر شما هم می خواهید تاثیرات مصرف خرما بر سلامتی بدن را بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

تاثیرات مصرف خرما بر سلامتی بدن,فواید خرما,خواص خرما,ارزش غذایی خرما,مواد معدنی موجود در خرما,تاثیر خرما بر بیماری ها,رژیم لاغری با خرما

بهترین منبع کربوهیدرات ها

یک ظرف کوچک خرما حاوی ۱۱۰ گرم کربوهیدرات است. گزارش های رژیم غذایی برای آمریکایی ها در سال ۲۰۱۰ توصیه می کند که ۴۵ تا ۶۵ درصد کالری شما از کربوهیدرات ها می باشد. با توجه به نیاز ۲۰۰۰ کالری در روز برای بزرگسالان، مصرف ۲۲۵ تا ۳۲۵ گرم کربوهیدرات به صورت روزانه پیشنهاد می شود. کربوهیدرات ها، یک ماده مغذی ضروری و منبع اصلی انرژی بدن شما هستند.

بهترین منبع پتاسیم

اگر شما به دنبال افزایش مصرف پتاسیم خود هستید، خرما بخورید. بدن شما نیاز به این ماده معدنی ضروری برای رشد طبیعی بدن، ساخت پروتئین ها و عضلات، متابولیزه کردن کربوهیدرات ها و کنترل تعادل اسید شما دارد. میزان پتاسیم ۴۷۰۰ میلی گرم در روز برای بزرگسالان و ۵۱۰۰ میلی گرم برای مادران شیرده است. یک فنجان قهوه شامل ۹۶۴ میلیگرم یا ۲۰٫۵ درصد RDI برای بزرگسالان است.

بهترین منبع منیزیم

منیزیم به جذب پروتئین، کنترل قند خون، عملکرد عضلانی و عصبی و به تنظیم فشار خون در بدن کمک می کند. مردان ۱۹ تا ۳۰ ساله نیاز به ۴۰۰ میلیگرم منیزیم در روز دارند، در حالی که مردان ۳۱ سال و بالاتر نیاز روزانه ۲۰ میلیگرم لازم دارند. برای زنان گروه سنی مشابه مقدار آن ۳۱۰ میلیگرم و ۳۲۰ میلیگرم است. مادران باردار نیاز به منیزیم بیشتری دارند و باید با پزشک خود مشورت کنند تا نیازهای بدن خود را در مراحل مختلف بارداری مشخص کنند. با مصرف یک ظرف خرما، ۶۳ میلی گرم منیزیم به بدن شما میرسد. این میزان ۱۵ درصد از RDI برای مردان و ۲۰ درصد برای زنان است.

مواد مغذی موجود دیگر

خرما ها منبع خوبی از فیبر رژیمی به میزان ۱۱٫۸ گرم در هر ظرف هستند. سیستم گوارش شما نیاز به عملکرد خوب فیبر دارد. اگرچه جزو مواد مغذی محسوب نمی شوند، اما فیبر رژیمی از شما در برابر یبوست محافظت می کند و می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند. مردان بین ۱۹ و ۵۰ ساله باید ۳۸ گرم در روز فیبر مصرف کنند، در حالی که مردان ۵۱ ساله و بالاتر نیاز به مصرف روزانه ۳۰ گرم دارند.

زنان در گروه سنی مشابه به ترتیب ۲۵ گرم و ۲۱ گرم نیاز دارند. زنان باردار روزانه ۲۸ گرم فیبر غذایی نیاز دارند، در حالی که مادران شیرده باید ۲۹ گرم مصرف کنند. خرما همچنین منبع خوبی از ویتامین B-6 است. یک فنجان قهوه، حاوی ۰٫۲۴ میلی گرم یا حداقل ۱۴ درصد RDI است. مردان و زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله نیاز به ۱٫۳ میلی گرم ویتامین B-6 در روز دارند. مردان بالای ۵۱ سال نیاز به ۱٫۷ میلیگرم B-6 دارند، در حالی که زنان بالای ۵۱ سال باید ۱٫۵ گرم در روز B-6 را دریافت کنند.

 

 

 

منبع:دکترسلام/هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید