تاثیرات ورزش های فیزیکی بر سلامتی ذهن,ورزش های فیزیکی,فواید ورزش های فیزیکی,خواص ورزش های فیزیکی,بهترین روش تقویت ذهن,افزایش سطح هوش

تاثیرات ورزش های فیزیکی بر سلامتی ذهن


تاثیرات ورزش های فیزیکی بر سلامتی ذهن

همانطور که می دانید ورزش بسیار برای بدن مفید می باشد و باعث تقویت سلامتی جسمانی می شود. اما به تازگی محققان طبق تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که ورزش های فیزیکی هم باعث تقویت جسمانی می شود و هم باعث تقویت ذهنی افراد می شود و سطح هوش افراد را بالا می برد همچنین باعث می شود آن ها همیشه بهترین انتخاب را انجام دهند و احساسات خود را به خوبی کنترل کنید. پس اگر شما هم می خواهید تاثیرات ورزش های فیزیکی بر سلامتی ذهن را بدانید در ادامه با ما همراه باشید و سطح هوش خود را بالا ببرید.

تاثیرات ورزش های فیزیکی بر سلامتی ذهن,ورزش های فیزیکی,فواید ورزش های فیزیکی,خواص ورزش های فیزیکی,بهترین روش تقویت ذهن,افزایش سطح هوش

تاثیرات ورزش های فیزیکی بر سلامتی ذهن

مغز شما با بقیه ماهیچه های بدن شما متفاوت نیست – یا از آن استفاده می کنید یا آن را از دست می دهید. شما همانطور که از ورزش برای تحریک رشد سلول های عضلانی استفاده می کنید، می توانید از یک برنامه تناسب اندام برای تقویت اتصالات در مغز استفاده کنید. مزایای تمرینات جسمانی، به ویژه ورزش هوازی، اثرات مثبت بر عملکرد مغز در جبهه های مختلف دارند که از سطح سلولی تا رفتاری متغیر است.

بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط وزارت علوم ورزش در دانشگاه گرجستان، حتی تمرین مختصر برای ۲۰ دقیقه پردازش اطلاعات و کارکردهای حافظه را بهتر می کند. ورزش در جنبه های مختلف مغز تاثیر می گذارد. این باعث افزایش ضربان قلب میشود که اکسیژن بیشتری را به مغز میرساند. همچنین با کمک به آزاد سازی هورمونهای بدن، در ارائه یک محیط مغذی برای رشد سلول های مغز شرکت می کند.

ورزش با افزایش رشد اتصالات جدید بین سلول ها در یک مجموعه وسیعی از قسمت های مهم قشر مغز، باعث انعطاف پذیری بهتر مغز می شود. تحقیقات اخیر  UCLA نشان داد که ورزش باعث افزایش فاکتورهای رشد در مغز می شود  تا مغز بتواند ارتباطات عصبی جدیدی را رشد دهد. از یک دیدگاه رفتاری، اثرات ضد افسردگی هنگام دویدن سریع در انسان با کاهش هورمون استرس همراه است. یک مطالعه از  Stockholm نشان داد که اثر ضد افسردگی در هنگام دویدن نیز با رشد سلول در هیپوکامپ، ناحیه ای از مغز که مسئول یادگیری و حافظه است، ارتباط دارد.

فواید بیشتر این ورزش ها

استفاده از تمرینات جسمانی در ارتباط با تمرین مغز، از جمله زمان ورزش و سبک ورزش باعث افزایش پارامترهای شناختی می شود. جالب توجه است، تفاوت بین سبک های ورزشی، مانند دوچرخه سواری، با عملکرد بهتر مغز در طول و پس از کار همراه است. تمرین رقص، فعالیتی با جوانب فیزیکی و ذهنی است که تاثیر بیشتری بر عملکرد شناختی و یا وظایف ذهنی دارد و نشان می دهد که بهترین تمرینات سلامت مغز شامل تمریناتی است که بخش های مختلف مغز مانند هماهنگی، ریتم و استراتژی را ادغام می کنند.

 

 

منبع:دکترسلام/هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید