تاثیر تمرینات کششی بر گرفتگی عضلات

تاثیر تمرینات کششی بر گرفتگی عضلات


تمرینات کششی فواید بسیار زیادی برای بدن دارند که موجب افزایش انعطاف بدنی شما می شوند. همچنین اگر قبل از شروع تمرین ها، تمرینات کششی را به درستی انجام دهید باعث خواهد شد که در کاری که انجام می دهید، آسیب نبینید و همچنین باعث می شود عضلات شما گرفته نشود. تمرینات کششی ثابت کرده است ک در وضعیت ذهن نیز موثر است و نوعی درمان برای استرس می باشد که از این رو ما امروز در مجله پزشکی نازدونه برای شما عزیزان مقاله ای آماده کرده ایم که در آن از تاثیر تمرینات کششی بر گرفتگی عضلات صحبت خواهیم کرد.

تاثیر تمرینات کششی بر گرفتگی عضلات

بالا بردن انعطاف بدنی

این واضح ترین مزیت حرکات کششی منظم است و معمولا به این دلیل است که مردم یک برنامه را شروع می کنند. با این حال، دلایل حرکات کششی بسیار عمیق تر از این است. به عنوان مثال، چرا شما می خواهید انعطاف پذیری خود را افزایش دهید؟ آیا جهت بهبود عملکرد ورزشی، وضعیت و یا جلوگیری از آسیب انجام می دهید؟

جلوگیری از آسیب دیدن

انعطاف پذیری می تواند به جلوگیری از آسیب ها کمک کند. این می تواند شامل آسیب های حاد مانند سویه همسترینگ و آسیب های بیش از حد مانند سندرم باند IT باشد. حرکات کششی طی چندین سال در روند گرم کردن استفاده شده است. تصور می شود که داشتن ماهیچه های انعطاف پذیر می تواند آسیب های حاد را در اثر کشیده شدن ماهیچه ها از بین ببرد. امروزه حالات پویا (فعال) برای گرم کردن، بیش از حرکات کششی سنتی استاتیک توصیه می شود.

جلوگیری از درد ناگهانی عضلانی

شروع درد ناگهانی عضلانی (DOMS) -24- 48 ساعت پس از تمرین رخ می دهد. به نظر می رسد این امر به دلیل پارگی های میکروسکوپی در عضلات باشد. حرکات کششی قبل و بعد از تمرین، این آسیب را به حداقل می رساند.

تاثیر تمرینات کششی بر گرفتگی عضلات

موثر در وضعیت بدن

در بسیاری از موارد وضعیت بدی که در طول زمان ایجاد شده است، ناشی از اختلالات عضلانی است. یک مثال خوب این است که عضلات قفسه سینه در افرادی که به مدت طولانی از کامپیوتر استفاده می کنند، کوتاه تر می شوند. کشش این عضلات می تواند به بهبود وضع بدن کمک کند.

موثر در عملکرد ورزشی

بسیاری از ورزش ها به عنوان مثال ورزش و ژیمناستیک قطعا نیاز به انعطاف پذیری بالایی دارند. اما حتی برای ورزشکاران ورزش هایی مانند راگبی، که انعطاف پذیری به عنوان یک مولفه اصلی شناخته نمی شود، می تواند عملکرد فرد را با انعطاف پذیری بیشتر بهبود بخشد. برای داشتن عضلات سالم، آنها باید انعطاف پذیر باشند. این به پیشگیری از آسیب ها همانطور که قبلا مورد بحث قرار گرفته است کمک خواهد کرد، اما همچنین به شما امکان می دهد تا از طریق طیف وسیع حرکت در مفاصل قدرت را به دست آورید.

کاهش استرس

تنگی عضلات اغلب با استرس ارتباط دارد – ما تمایل به گرفتگی بیشتر عضلات به عنوان مثال عضلات گردن، هنگام استرس داریم. حرکات کششی همزمان این عضلات و شما را آرام می کند.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید