خواص و مزایای مصرف ماهی تیلاپیا در بهبود سلامت بدن


خواص و مزایای مصرف ماهی تیلاپیا در بهبود سلامت بدن

خواص و مزایای مصرف ماهی تیلاپیا در بهبود سلامت بدن

خوردن همه ماهی ها برای سلامتی بدن مفید است اما برخی ماهی ها که به نام شناخته می شوند بسیار مفید و خواص شگفت انگیزی را دارند و برای سلامتی بدن خوب هستند، یکی از آن ماهی ها تیلاپیا است که با خواص بینظیرش سلامتی را برای بدن به ارمغان می آورد

در وعده های غذایی خود از این ماهی استفاده کنید تا شارژ شدن بدن خود را احساس کنید و متوجه سبکی و انرژی خود خواهید شد

ماهی ها سرشار از پروتئین ، ویتامین و مواد معدنی ها و غیره است که بدن شما را از هرگونه تنش و کمبود رها می سازد

با توجه به اینکه انجمن قلب آمریکا همیشه توصیه می کند دو وعده ماهی در هر هفته یا حدود ۷۰ گرم در هفته به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. مصرف تیلایپیا به طور مرتب ممکن است سایر مزایای سلامتی را به همراه داشته باشد، اما گروه های خاص باید به دلیل آلودگی های احتمالی مانند جیوه، مصرف ماهی را محدود کنند.

خواص ماهی تیلاپیا

پروتئین

Tilapiaیک غذای حاوی پروتئین با کیفیت بالا و کامل است و حاوی تمام اسید آمینه های ضروری بدن است که رژیم غذایی شما برای کمک به ساخت پروتئین ها به آن ها نیاز دارد. یک قسمت ۱۰۰ گرمی از ماهی تیلاپیای پخته شده شامل حدود ۲۶ گرم پروتئین است. موسسه پزشکی توصیه می کند که مردان بالغ روزانه باید حداقل ۵۶ گرم پروتئین، زنان بالغ حداقل ۴۶ گرم و زنان باردار و شیرده نیز باید هر روز ۷۱ گرم پروتئین مصرف کنند.

امگا ۳

Tilapia منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای رشد و توسعه در کودکان و عملکرد مغز مهم است. بر طبق اداره کل کشاورزی ایالات متحده، ۱۰۰ گرم تیلایپیا شامل حدود ۱۵۰ میلیگرمDHA plus EPA، دو امگا ۳ مهم است. طبق گفته موسسه پزشکی، مردان بالغ باید روزانه حداقل ۱۶۰۰ میلی گرم و زنان بالغ باید هر روز ۱۱۰۰ میلی گرم امگا ۳ مصرف کنند.

کنترل وزن

خوردن تییلاپیلا به طور منظم ممکن است به شما در کنترل وزن بدن کمک کند. تیلاپیا به طور طبیعی کم چرب است و فقط حاوی حدود ۱۲۸ کالری در هر ۹۰ گرم است. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۰۶ نسخه “مجله قلب و ریه پیوند”، افرادی که ۸ گرم امگا ۳ روغن ماهی را دریافت کردند، وزن بدنشان را بهبود بخشیدند.

پیشگیری از بیماری قلبی

خوردن تیلاپیا ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند. بر اساس یک مقاله بازبینی که در سال ۲۰۰۸ نسخه “مجله آمریکایی تغذیه بالینی” منتشر شده است، مطالعات نشان می دهد که مصرف یک تا دو وعده ماهی در هر هفته یا ۲۵۰ میلی گرم EPA plus DHA در هر روز، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و مرگ ناگهانی قلبی را کاهش می دهد.

نگرانی ها

تیلاپیا ممکن است حاوی جیوه و سایر آلاینده ها باشد که می تواند برای زنان باردار، زنان پرستاری و کودکان جوان مضر باشد. بر طبق گزارش اداره کشاورزی ایالات متحده، یک زن باردار یا پرستار که وزن آن ۶۵ کیلو است، باید در هفته کمتر از ۳۹ میکروگرم جیوه مصرف کند؛ ۱۱۰ گرم تیلایپلا حاوی حدود ۲ میکروگرم جیوه است. ماهی های پر جنب و جوش – مانند کوسه، ماهی تیلفی و مکلرن شاه – ممکن است حاوی ۱۱۰ تا ۲۲۰ میکروگرم جیوه در هر ۱۰۰گرم باشند. از آنجا که تیلاپیا به عنوان یک ماهی دارای جیوه کم شناخته می شود، انجمن آمریکایی بارداری، زنان باردار و کودکان را به مصرف۳۰۰ گرم ماهی تیلاپبلا در هفته تشویق می کند.

منبع: دکتر سلام / هلو دکتر

دیدگاهتان را بنویسید