روش های عالی برای افزایش اعتماد به نفس


روش های عالی برای افزایش اعتماد به نفس

با توجه به اینکه بسیاری جوانان و حتی مردان و زنان سالخورده ایی که نمی توانند اعتماد به نفس داشته باشند و همیشه در پایین ترین سطح این عمل می دانند ما برایشان یک بحثی را معرفی میکنیم با نام راه های افزایش اعتماد به نفس در خودشان تا بتوانند به نحو احست این مورد را زیاد کنند و پا به پیروزی در راه خود باشند و پله ها را یکی پس از دیگری با افتخار بپیمایند

پایین بودن اعتماد به نفس خیلی موثر در موفقیت شماست بنابراین می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و سرعت خوبی در موفقیت داشته باشید و پله ها را سریعتر  بپیمایید وقتی که شما نیاز به داشتن اعتماد به نفس خود در بهترین حالت هستید. در اینجا چندین راهنمایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا به سرعت اعتماد به نفس خودتان را به دست آورید که با هم آن ها را بررسی می کنیم.

 به زمانی که شما برای اولین بار چیز جدیدی را انجام دادید، فکر کنید

یادگیری کار جدید اغلب با احساس عصبی بودن، عدم اعتماد به نفس و سطوح استرس بالا همراه است، که همه آنها بخشی ضروری از فرآیند یادگیری هستند. دفعه بعد که احساس کردید اعتماد به نفس کمی دارید، به خاطر آوردن این مطلب به شما یاد آوری می کند که این کاملا طبیعی است و شما فقط در حال یادگیری هستید.

کاری را انجام دهید که فراموش شده است

اعمالی مانند نوشتن یا تماس با یک دوست، تمیز کردن خانه، پاک سازی باغ، تعمیر ماشین، سازماندهی صورتحساب ها، ساخت یک غذای خوشمزه و سالم – چیزهایی هستند که شما پس از انجام آن مصمم تر خواهید شد.

کاری را که در آن خوب هستید انجام دهید

کارهایی مانند شنا کردن، دویدن، رقصیدن، پخت و پز، باغبانی، کوهنوردی، نقاشی، نوشتن … در می تواند به بازیابی اعتماد به نفس شما کمک کند. در صورت امکان، این کار باید به گونه ای باشد که توجه شما را جلب کرده و به تمرکز کافی نیاز داشته باشد تا شما را به این وضعیت مناسب که همه چیز را فراموش کرده اید بازگرداند، کاری که  شما پس از انجام آن احساس صلاحیت و توانایی بیشتری خواهید کرد. در حالی که شما دچار اعتماد به نفس کمی هستید، به طور جدی باید حداقل یک بار در هفته این کار را انجام دهید. افرادی که به طور منظم این کارها را تجربه می کنند، به نظر می رسد شادتر و سالم تر باشند.

روش های عالی برای افزایش اعتماد به نفس

توقف فکر کردن در مورد خودتان

ممکن است این عجیب و غریب به نظر برسد، اما اغلب موارد کاهش اعتماد به نفس با تمرکز بیش از حد روی خود همراه است. انجام کاری که شما را به خود جذب می کند و توجه شما را به خود جلب می کند، به سرعت اعتماد به نفس شما را بهتر می کند.

به طور جدی آرام باشید

اگر احساس اضطراب یا عدم اعتماد به نفس داشته باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که از فکر کردن دست کشیده و خود را آرام کنید. برخی افراد این کار را با تمرین انجام می دهند و دیگران خود را در چیزی که ذهن آن ها را اشغال می کند، درگیر می کنند. با این حال، توانایی شما زمانی که می خواهید آرام باشید، یک مهارت حیاتی فوق العاده است و بنابراین تمرینات مدیتیشن یا تکنیک های آرام سازی فیزیکی مانند تای چی می توانند بسیار مفید باشند. هنگامی که شما آرام هستید، مغز شما کمتر عاطفی است و حافظه شما برای رویداد های خوب بهتر عمل می کند.

همه چیزهایی که به دست آورده اید را به یاد بیاورید

این ابتدا می تواند دشوار باشد، اما بعد از مدتی یک لیست ذهنی از خاطراتی که موجب تقویت اعتماد به نفس فرد می شود بوجود می آید. ممکن است بگویید که شما چیزی بدست نیاورده اید اما چیزهایی مانند گذراندن امتحان رانندگی، گذراندن امتحانات، ورزش در تیم، صرفه جویی در پول برای چیزی، تلاش برای کمک به کسی و غیره می تواند به افزایش اعتماد به نفس در شما کمک کند.

به یاد داشته باشید که شما ممکن است اشتباه کنید

اگر احساس بدی در مورد خود دارید، به یاد داشته باشید که این احساس می تواند افکار، حافظه و رفتار شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین هنگامی که شما احساس بدی داشته باشید، فقط زمان های بد را به یاد می آورید و در مورد خودتان بد بین خواهید بود.

نتیجه گیری

هنگامی که چندین مورد از روش های بالا را مورد آزمایش قرار دادید، در نظر بگیرید که آن ها را به عنوان یک بخش دائمی در زندگی خود داشته باشید. برای اکثر مردم، عزت نفس خوب نه تنها یک عامل خوشحال کننده است، بلکه نتیجه ای است در مورد چیزهایی که آن ها فکر می کنند و چیزهایی که آن ها روز به روز انجام می دهند.

منبع: هلو دکتر

دیدگاهتان را بنویسید