سویا چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟,فواید سویا,خواص سویا,دانستنی هایی درباره سویا,تاثیر سویا بر سرطان,تاثیرات مثبت سویا بر سلامتی

سویا چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟


سویا چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟

سویا یکی از مواد های غذایی است که دارای مواد معدنی و مغذی بسیار زیادی است حتی در برخی موارد بجای گوشت از سویا استفاده می کنند و بیشتر افرادی که از گوشت استفاده نمی کنند از سویا استفاده می کنند. سویا می تواند یک منبع خوب پروتئین باشد برای همین بیشتر افرادی که به باشگاه می روند از سویا استفاده می کنند. ما امروز می خواهیم در این مقاله به شما بگوییم سویا چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟ و شما را بیشتر با این ماده غذایی آشنا خواهیم کرد. پس اگر شما هم می خواهید بدانید سویا چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

سویا چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟,فواید سویا,خواص سویا,دانستنی هایی درباره سویا,تاثیر سویا بر سرطان,تاثیرات مثبت سویا بر سلامتی

  • منبع خوب پروتئین

بدن شما نیاز به پروتئین دارد که یک ترکیب شیمیایی پیچیده تشکیل شده از اسید آمینه ها است . پروتئین های کامل حاوی نه اسید آمینه ضروری هستند.  بدن شما نمی تواند این اسید آمینه ضروری را تولید کند، بنابراین غذا تنها منبع شما برای تامین این اسید آمینه ها است. سویا دارای پروتئین بیشتر در مقایسه با سایر حبوبات است و تنها منبع پروتئینی کامل می باشد.

  • تقویت سلامتی قلب

جایگزینی منابع چربی اشباع شده با چربی های غیر اشباع شده ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند.  افزایش سطح کلسترول منجر به آترواسکلروز و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود . آزمایشگاه تحقیقات ملی سویا در دانشگاه ایلینوی می گوید روغن حاصل از سویا حاوی کلسترول نیست و منبع چربی غیر اشباع شده است .

روغن سویا یک منبع غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع شده است که شامل دو اسید چرب ضروری یعنی اسید لینولئیک و اسید لینولنیک می شود . این دو اسید چرب ضروری، هورمون هایی هستند که میزان انقباض عضله و فشار خون را تنظیم می کنند . از آنجا که قلب شما یک عضله است، این مزیت برای سلامتی آن اهمیت دارد . سویاها منبع فیبر محلول هستند که می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و به طور بالقوه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

  • تقویت دستگاه گوارش و پیگیری از سرطان کولون

سویاها منبع فیبر نامحلول هستند، که به طور عمده به مدفوع اضافه می شود و به سرعت از طریق دستگاه گوارش دفع می شود . یک رژیم غذایی با فیبر بالا باعث تحرک روده و افزایش سلامت دستگاه گوارش می شود . اضافه کردن سویا به رژیم غذایی شما ممکن است از سرطان کولون، بیماری دیورتیکولار، یبوست و هموروئید جلوگیری کند.

 

 

منبع:دکترسلام/هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید