علت گرفتگی عضلات پس از ورزش کردن چیست,علائم گرفتگی عضلات,علت گرفتگی عضلات,پیشگیری از گرفتگی عضلات,درمان سریع گرفتگی عضلات

علت گرفتگی عضلات پس از ورزش کردن چیست و چگونه درمان می شود؟


علت گرفتگی عضلات پس از ورزش کردن چیست و چگونه درمان می شود؟

شاید برای شما هم پیش بیاید که بعد از ورزش کردن در زندگی روزمره دچار گرفتگی عضلات شوید و احساس درد داشته باشید و خستگیتان افزایش یابد. ما امروز می خواهیم در این مقاله به شما بگوییم علت گرفتگی عضلات پس از ورزش کردن چیست و چگونه درمان می شود؟ شما می توانید با استفاده از این مقاله یک ورزش سالم داشته باشید و دچار گرفتگی عضلات نشوید پس اگر شما هم می خواهید بدانید علت گرفتگی عضلات پس از ورزش کردن چیست و چگونه درمان می شود؟ در ادامه با ما همراه باشید.

علت گرفتگی عضلات پس از ورزش کردن چیست,علائم گرفتگی عضلات,علت گرفتگی عضلات,پیشگیری از گرفتگی عضلات,درمان سریع گرفتگی عضلات

کم آبی و الکترولیت ها

اگر در محيط گرم باشید و بسيار زياد عرق کنيد، بدنتان مقدار زيادي مايعات را از دست خواهد داد.  از دست دادن مایعات، در درجه اول به دلیل عدم تعادل الکترولیت ها در بدن شما می تواند به گرفتگی کمک کند.  الکترولیت ها، به ویژه پتاسیم، کلسیم، سدیم و منیزیم، مواد معدنی هستند که جریان الکتریکی را انجام می دهند و به انقباض عضلات کمک می کنند.  اگر آنها از حد متعادل خارج شوند یا در بدن شما دچار کمبود شوند، ممکن است گرفتگی عضلانی رخ دهد . عدم بدست آوردن الکترولیت های کافی در رژیم غذایی شما می تواند منجر به نتایج مشابه شود.

روش پیشگیری

برای جلوگیری از گرفتگی های عضلانی پس از تمرین، قبل و بعد از تمرین، آب بنوشید.  در طول روز نوشیدنی های زیادی نیز مصرف کنید . ادرار روشن نشانه ای از هیدراتاسیون مناسب است، بنابراین اگر ادرار شما تیره یا رنگی باشد، باید آب بیشتری بخورید . اگر در طی تمرین زیادی عرق کرده باشید، با نوشیدن یک نوشیدنی حاوی الکترولیت، خود را هیدراته کنید . زیاد استراحت کنید و فراتر از محدودیت های خود تلاش نکنید.  اگر عضلات شما در طول تمرین خسته شوند، تمرین را متوقف و استراحت کنید تا عضلات شما بهبود یابند.

در صورت بالا بودن درجه حرارت بدنتان از تمرین دست بکشید و اگر در طی تمرین شروع به گرم شدن کردید، تمرین را متوقف و استراحت کنید . در حالی که استراحت می کنید آب زیادی را بنوشید و دوباره ورزش نکنید تا بدن شما خنک شود . خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات دارای مواد معدنی بالا و چند ویتامین به بدن شما کمک میکند که به اندازه کافی الکترولیت دریافت کند. اگر اقدامات احتیاطی را انجام دادید و گرفتگی عضلات شما متوقف نشد، با پزشک مشورت کنید.

روش درمان

هنگامی که گرفتگی عضلانی پس از تمرین را تجربه می کنید، هر فعالیتی را که درگیر آن هستید، متوقف کنید و عضله آسیب دیده را بکشید . نگه داشتن در حالت کشش، مالش دادن و ماساژ دادن عضله را تا زمانی که گرفتگی از بین رود، ادامه دهید . اگر عضله گرفته باشد، گرفتگی های مکرر را می توان با گرما درمان کرد و اگر عضله سفت باشد، بهتر است از بسته های یخ استفاده کنید.  نوشیدن آب یا نوشیدنی ورزشی حاوی الکترولیت میزان هیدراتاسیون بدن را افزایش می دهد . اگر گرفتگی های شدید به درمان پاسخ ندهند، به پزشک مراجعه کنید.

 

 

منبع:دکترسلام/هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید