فلفل دلمه ای چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟,فلفل دلمه ای,فواید فلفل دلمه ای,خواص فلفل دلمه ای,دانستنی هایی درباره فلفل دلمه ای,مزایای فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟


فلفل دلمه ای چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟

همانطور که می دانید فلفل ها در اننواع مختلفی وجود دارند هر یک دارای خواص فوق العاده ای می باشند که یکی از پر طرفدار ترین آن ها فلفل دلمه ای می باشد که بیشتر در غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای تزئین غذا بهترین گزینه می باشد همچنین این فلفل دارای خواص دارویی نیز می باشد برای همین ما امروز می خواهیم به شما بگوییم فلفل دلمه ای چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟ و شما را بیشتر با این فلفل آشنا خواهیم کرد تا استفاده صحیحی از آن داشته باشید. پس اگر شما هم می خواهید بدانید فلفل دلمه ای چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

فلفل دلمه ای چه تاثیرات مثبتی بر سلامتی بدن می گذارد؟,فلفل دلمه ای,فواید فلفل دلمه ای,خواص فلفل دلمه ای,دانستنی هایی درباره فلفل دلمه ای,مزایای فلفل دلمه ای

ویتامین ها

فلفل دلمه بیش از ۱۰۰ درصد ارزش روزانه آنتی اکسیدان ویتامین C را تامین می کند که از سلامت و ایمنی بدن محافظت می کند . فلفل همچنین فولات را فراهم می کند که از عملکرد گلبول های قرمز پشتیبانی می کند و برای زنان باردار بسیار مهم است زیرا به برخی از انواع نقایص مادرزادی در نوزادان کمک می کند.  فولات ممکن است به جلوگیری از سرطان کولورکتال کمک کند. فلفل دلمه همچنین منبع ویتامین K است که برای عملکرد لخته شدن خون ضروری است.

کاروتنوئیدها

یک نوع خاص آنتی اکسیدان، به نام لیکوپن، فلفل قرمز را رنگ می کند.  این یک کاروتنوئید است که به مبارزه با رادیکال های آزاد که از قرار گرفتن در معرض مواد طبیعی در معرض مواد سمی است، کمک می کند . لیکوپن همچنین ممکن است به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان، به ویژه سرطان پروستات در مردان کمک کند. فلفل های زرد و نارنجی نیز غنی از کاروتنوئید هستند که ممکن است قلب شما را از بیماری های قلبی عروقی محافظت کند.

مزایای بیشتر

تمام رنگ های فلفل زرد منبع پتاسیم هستند.  این مواد معدنی کمک می کند تا مایعات و مواد معدنی در بدن شما متعادل شود، تا عملکرد عضلانی و تنظیم فشار خون را حفظ کنید.  یک فنجان فلفل سبز حاوی ۲۶۱ میلی گرم پتاسیم است، در حالی که انواع قرمز و زرد بیش از ۳۰۰ میلی گرم در هر فنجان است . فلفل دلمه ۳ گرم فیبر در فنجان فراهم می کند که می تواند هضم و میزان کلسترول را تنظیم کند.

 

 

منبع:دکترسلام/هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید