فواید و مزایای مصرف موز برای سلامتی بدن


فواید و مزایای مصرف موز برای سلامتی بدن

فواید و مزایای مصرف موز برای سلامتی بدن

از قدیم موز را در خانواده ها میشود دید و همیشه مورد توجه خاتواده ها است اما هیچ گاه از خودمان پرسیدیم موز چه فواید و مزایایی را برای ما می تواند باشد ما برایتان در این مطلب فواید موز را برای انانی که از مزایای موز بی خبرند اگاه میسازیم تا در وعده های خود این میوه پرخاصیت و خوشمزه را مصرف کنند

بهتر است بگوییم که موز یک میوه محبوب بین خانواده هاست و از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.پرمصرف ترین میوه ایی است که در جهان مصرف می شود، بیش از ۱۰۰ میلیارد موز در هر سال در دنیا خورده می شود. هنوز تعداد کمی از ما در مورد مزایای سلامتی باور نکردنی که در مصرف موز وجود دارد، می دانیم. آن ها دارای مواد آنتی اکسیدانی و ویتامین های مفید برای مبارزه با بیماری هستند. آن ها برای خرید در تمام طول سال در دسترس هستند و در طول ماه های زمستان یک انتخاب بسیار عالی می باشند. در اینجا، ما تعدادی از مزایای سلامت شگفت انگیز این میوه بی نظیر را پیدا کرده ایم.

آن ها می توانند به هضم کمک کنند

مطالعات نشان داده اند که موز می تواند به جلوگیری از درد شکم پس از یک وعده صبحانه کمک کند. محتوای فیبر زیاد آن ها کمک می کند تا عملکرد گوارشی منظم افزایش پیدا کرده و علائم شرایط روده ای مانند IBS در آئورودا کاهش یابد، تعادل میان سلیقه های شیرین و ترش در میوه های گوشتی برقرار شده و آب گوارش را نیز تحریک می کند. آن ها همچنین یک درمان انحصاری درخشان هستند، زیرا پس از یک شب نوشیدنی های شیرین، به همراه الکترولیت های مهم و پتاسیم به بازگرداندن عملکرد نرمال روده کمک می کنند.

تقویت کننده فوری انرژی

نوشیدنی های ورزشی شیرین و قهوه پر از کافئین را فراموش کنید، موز به طور مخفیانه سالم ترین راه برای افزایش انرژی در صبح است. این به این دلیل است که آن ها حاوی سه قند طبیعی – سقز، فروکتوز و گلوکز هستند – که به شما یک منبع سوزاندن چربی و کلسترول رایگان را ارائه می دهند. برای یک روز صبح، آن ها را به صورت محلول و یا در وعده های غذاییتان برای یک غذای خوشمزه بعد از تمرین انتخاب کنید.

سالم نگه داشتن قلب شما

پوست موز خود را بکنید، متوجه شوید که گوشت پر چرب در داخل با پتاسیم بارگذاری شده است – ماده معدنی مهم که برای سلامت قلب ضروری است. رژیم غذایی غنی از پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و مطالعات نشان داده اند افرادی که از این مواد معدنی مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان ۲۷٪ کاهش می دهند. شگفت آور است، ​​یک موز متوسط حاوی ۴۲۵ میلی گرم پتاسیم است که حدود ۱۱ درصد از مقدار توصیه شده روزانه می باشد.

آن ها برای سلامت چشم شما خوب هستند

خبر خوب برای طرفداران این میوه زرد که نزدیک بین  هستند این است که موز، مانند هویج و کدو تنبل، همراه با ترکیبات آنتی اکسیدانی و کاروتنوئید و همچنین ترکیبی قوی از مواد معدنی است که می تواند تاثیرات مثبت زیادی بر سلامت چشم شما داشته باشد. دژنراسیون ماکولا، آب مروارید، شب  کوری و گلوکوم با مصرف منظم موز کاهش یافته است.

آن ها می توانند به کاهش وزن کمک کنند

این مواد غذایی دوست داشتنی برای از دست دادن وزن حاوی کالری بسیار کم (حدود ۱۰۰ کالری در هر موز) است، با این حال  آن ها فوق العاده موجب سیری می شوند و بسیار مغذی هستند.

بهبود باکتری های روده

روده های ما از مواد باکتریایی پر می شوند که در حدود ۸۰ درصد آن ها خوب و ۲۰ درصدشان بد است. طبق نظر محققان، باکتری های روده ما با سلامت گوارشی، ایمنی، سلامت روان، وزن و وضعیت پوست ارتباط دارند. معلوم است که نظر پزشک یونان باستان Hippocrates  درست بوده است و همه سلامتی واقعا از روده شروع می شود. به همین دلیل است که باید باکتری های روده را متعادل نگه دارید و یک راه برای این کار این است که موز بخورید.

موز به عنوان یک پری بیوتیک طبیعی عمل می کند که رشد باکتری های روده ای خوب (پروبیوتیک های AKA(را تحریک می کند. بر خلاف پروبیوتیک های زنده، این پری بیوتیک ها زنده نیستند. در عوض، آن ها یک شکل غیر قابل هضم از فیبر هستند که به عنوان مواد غذایی برای پروبیوتیک ها عمل می کنند. اگر باکتری های مفید شما پربیوتیک را برای تغذیه نداشته باشند، به راحتی تخریب می شوند و توسط باکتری های بد در بدن شما از بین می روند و این زمانی است که سلامت شما به خطر می افتد.

منبع: هلو دکتر

دیدگاهتان را بنویسید