معرفی روش های سالم برای بالا بردن وزن

معرفی روش های سالم برای بالا بردن وزن


بالا بردن وزن: این درست است که همه ما دوست داریم اندامی زیبا و متناسب با قد خود داشته باشیم که اما باید بدانید که از طرفی درست است که هر چه چربی شما کمتر باشد، اندام شما عضلانی تر می شود ولی از طرف دیگر باید بدانید که کاهش زیاد وزن نیز موجب بر هم خوردن سیستم ایمنی بدن می شود و دلیل آنهم این است که شما برای لاغر شدن اقدام به کاهش غذای دریافتی می کنید و به این طریق ویتامین دریافتی شما نیز کم خواهد شد که در این مقاله ما روش هایی سالم برای بالابردن وزن را به شما نشان خواهیم داد.

معرفی روش های سالم برای بالا بردن وزن

بالا بردن وزن

ما همواره در مورد اهمیت کاهش وزن برای رسیدن به وزن مناسب و حفظ وزن سالم می شنویم. اما برای برخی از ما، حفظ وزن یک مشکل جدی است. هنگامی که شاخص توده بدنی شما زیر ۵/۱۸ قرار دارد، خطر ابتلا به مشکلات بهداشتی مانند آهن و سایر کمبود های مواد مغذی، سیستم ایمنی سرکوب شده و اختلالات غذا خوردن افزایش می یابد. اگر BMI محاسبه شده شما زیر ۵/۱۸ است، شما نیاز به مشاوره و برنامه غذایی برای کمک به افزایش وزن سالم دارید. با ارزیابی جامع تغذیه، سلامتی و شیوه زندگی، می توان تعیین کرد که آیا شما در معرض خطر هستید یا نه.

روش های بالابردن وزن بدن

خوردن ۳ وعده غذا در روز به علاوه میان وعده

اطمینان حاصل کنید که سه وعده غذایی منظم به علاوه حداقل ۲ میان وعده – یکی در صبح و یکی در بعد از ظهر- در روز را می خورید. خوابیدن در طول روز نیز یک استراتژی خوب برای بسیاری از افرادی است که مایل به افزایش وزن هستند.

کدام تنقلات سالم هستند

میوه خشک و آجیل
ماست و میوه
کلوچه کم چرب و آبمیوه ها
کره بادام زمینی و کره با یک لیوان شیر
گرانولا با شیر
شیرینی خانگی با شیر یا شیر سویا، موز و گردو

معرفی روش های سالم برای بالا بردن وزن

بالا بردن میزان کالری دریافتی جهت بالا بردن وزن

آب میوه یا شیر را با وعده های غذایی و تنقلات به جای آب مصرف کنید. از کره بادام زمینی استفاده کنید. کشمش یا دیگر میوه های خشک را به غلات صبحانه و همچنین میوه ها و دانه ها را به سالاد اضافه کنید.

مصرف غذاهایی که کالری زیادی دارند

آبمیوه: طالبی، کرانائو، انار، انگور، آناناس و زردآلو دارای کالری بیشتری از سیب، نارنجی، گریپ فروت هستند.

غلات صبحانه: گرانول کم چرب، آجیل، بلغور جو دوسر

سوپ: سوپ عدس، سوپ لوبیا، سوپ جو

سبزیجات: نخود فرنگی، ذرت و هویج کالری بیشتری نسبت به سبزیجات سبز دارند.

آثار منظم ورزش کردن بر بالا بردن وزن

این کار یاعث می شود بیشتر کالری های اضافی به عنوان عضله و نه به صورت چربی در بدن ذخیره شود. تمرینات قدرت به رشد عضلات و افزایش وزن کمک خواهد شد.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید