موز تازه و سبز چه تاثیرات مثبتی بر بدن می گذارد؟,فواید موز تازه,خواص موز تازه,مزایای موز تازه,خواص دارویی موز تازه,تاثیر موز تازه بر سلامتی

موز تازه و سبز چه تاثیرات مثبتی بر بدن می گذارد؟


موز تازه و سبز چه تاثیرات مثبتی بر بدن می گذارد؟

همانطور که می دانید موز یکی از میوه های خوشمزه استوایی می باشد که امروزه در بسیاری از جاهای دنیا کشت می شود. این میوه دارای خواص درمانی می باشد که خیلی مهم است چون افراد می توانند با دانستن فواید این میوه استفاده درستی از آن داشته باشند. ما امروز می خواهیم در این مقاله به شما بگوییم موز تازه و سبز چه تاثیرات مثبتی بر بدن می گذارد؟ و شما را بیشتر با این میوه خوشمزه و پرطرفدار آشنا خواهیم کرد. پس اگر شما هم می خواهید بدانید موز تازه و سبز چه تاثیرات مثبتی بر بدن می گذارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

موز تازه و سبز چه تاثیرات مثبتی بر بدن می گذارد؟,فواید موز تازه,خواص موز تازه,مزایای موز تازه,خواص دارویی موز تازه,تاثیر موز تازه بر سلامتی

منبع پتاسیم

موز زرد خشک شده و موز سبز دارای پتاسیم بالایی هستند . یک فنجان از موزهای سبز آب پز حاوی ۵۳۱ میلی گرم پتاسیم است.  از جمله مواد غذایی با پتاسیم بالا است که در رژیم غذایی شما ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند . انجمن قلب آمریکا توصیه می کند مصرف روزانه ۴،۷۰۰ میلی گرم پتاسیم برای سلامت قلب لازم است  . با این حال، غذاهای دارای پتاسیم بالا برای همه امن نیستند.  اگر سطح پتاسیم خون بالا یا بیماری کلیوی دارید، باید با پزشک خود صحبت کنید تا تعیین کنید که غذاهایی مانند موز سبز می تواند چه تاثیری در برنامه رژیم غذایی شما داشته باشد .

مقدار بالای ویتامین B-6

موز سبز همچنین دارای ویتامین B-6 بالا است، که حاوی یک فنجان آب پز حاوی ۳۹ درصد از ارزش روزانه خود است.  ویتامین B-6 نقش مهمی در بیش از ۱۰۰ واکنش آنزیمی در بدن شما ایفا می کند . همچنین برای تشکیل هموگلوبین، و پروتئینی که اکسیژن را در بدن شما حمل می کند، لازم است.  علاوه بر این، ویتامین B-6 در کنترل قند خون کمک می کند.

دارای نشاسته مقاوم می باشد

نشاسته مقاوم یک نوع نشاسته است که نمی تواند توسط آنزیم ها در دستگاه گوارش شما شکسته شود و بنابراین بیشتر شبیه فیبر عمل می کند.  طبق یک مقاله سال ۲۰۱۰ که در “Dialog از سلامت اقیانوس آرام” منتشر شده است، موزهای سبز حاوی مقادیر زیادی نشاسته مقاوم هستند.  از جمله غذاهای دارای نشاسته مقاوم در برابر رژیم غذایی مانند موز سبز می تواند خطر ابتلا به دیابت را با کمک کنترل قند خون و بیماری های قلبی همراه با کاهش سطح کلسترول خون کاهش دهد.

 

 

منبع:دکترسلام/هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید