نحوه پیشگیری از زوال عقل

نحوه پیشگیری از زوال عقل


زوال عقل پدیده ای است که با بالا رفتن سن اتفاق می افتد ولی لزوما نباید حتما این اتفاق بیفتد زیرا تحقیقات حاکی از آن است که اگر شما زندگی سالمی داشه باشید، درصد دچار شدن به زوال عقل در شما پایین تر خواهد آمد. منظورمان از زندگی سالم یعنی مراقبت از مغز، بدن و قلب می باشد که با رعایت این موارد و مراقبت از اینها، می توان از این بیماری جلوگیری کرد که  از این رو با توجه به اهمیت موضوع، ما نیز امروز در مجله پزشکی نازدونه مقاله ای برای شما آماده کرده ایم که در مورد نحوه پیشگیری از زوال عقل با شما سخن خواهیم گفت.

نحوه پیشگیری از زوال عقل

مراقبت از قلب

مراقبت از قلب برای مغز شما هم خوب است. اگر مشکلاتی در قلب یا عروق خونی شما وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به زوال عقل در شما افزایش می یابد.

فعالیت فیزیکی

ورزش باعث تقویت مغز می شود. شواهد قوی وجود دارد، افرادی که فعالیت بدنی منظم دارند مغز سالم تر و خطر ابتلا به زوال عقل کمتری دارند.

یادگیری یک چیز جدید

مغز شما هر بار که چیز جدیدی یاد میگیرد سود میبرد. یادگیری ممکن است شناخت و توانایی شما را برای حفظ سطح قدرت خوب مغز به حداکثر برساند. بنابراین، یک زبان جدید یاد بگیرید یا یک ورزش جدید را انجام دهید و از نظر ذهنی خودتان را به چالش بکشید.

رعایت رژیم غذایی صحیح

مغز خود را با حفظ یک رژیم غذایی سالم تغذیه کنید، شما می توانید از نکات مربوط به آنچه که در دستورالعمل های رژیم غذایی سالم است پیروی کنید.

نحوه پیشگیری از زوال عقل

شرکت در فعالیت های اجتماعی

با افرادی که شما از معاشرت با آن ها لذت می برید، ارتباط برقرار کنید. در صورت امکان، سعی کنید برخی از فعالیت هایی که شامل فعالیت های ذهنی و جسمانی مانند رقص یا ورزش تیمی باشند را انجام دهید.

دو استراتژی دیگر که ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد عبارتند از:

دوری از آسیب

حفظ ایمنی و کاهش خطر سقوط یا حوادث – افرادی که صدمات جدی به سرشان وارد شده است، خطر ابتلا به زوال عقل را دارند.

کنترل افسردگی

افراد مبتلا به افسردگی دارای خطر ابتلا به زوال عقل هستند. تغییرات شیوه زندگی مانند ترک سیگار، تمرین، رژیم غذایی مناسب، کاهش فشار خون و کلسترول می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید