نکاتی مهم راجب ورزش در دوران سالمندی

نکاتی مهم راجب ورزش در دوران سالمندی


دوران سالمندی دورانی است که همه ما آن را تجربه خواهیم کرد. این دوره نیز مانند دوره های دیگر زندگی جذابیت های خاص خود را دارد ولی نکته مهمی که باید در دوران سالمندی توجه کنید این است که نباید از اهمیت ورزش در این دوران غافل شوید و پیری به این معنی نیست که باید ورزش را کنار بگذارید. ولی البته درست است که در دوران سالمندی نمی توانید هر ورزشی را انجام دهید بنابراین باید به یک سری نکات در مورد ورزش در دوران سالمندی توجه کنید که در این مقاله از مجله پزشکی نازدونه به آنان خواهیم پرداخت.

نکاتی مهم راجب ورزش در دوران سالمندی

قدم زدن

اگر می خواهید سالم و فعال باشید پیاده روی را فراموش نکنید.پیاده روی یک راه عالی برای شروع ورزش است و اکثر سالمندان می توانند این کار را انجام دهند. این نوع ورزش بسیار مفید است.قدم زدن باعث بهبود تنفس، ایجاد استقامت، تقویت عضلات، بهبود گردش خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، بهبود خواب، افزایش قدرت ذهنی و سلامت مفاصل می شود.فقط کافیست یک کفش راحت داشته باشید و پیاده روی را آغاز کنید.

نکاتی مهم راجب ورزش در دوران سالمندی

تاثیر شنا کردن

شنا یکی دیگر از ورزش های مفید برای سالمندان است.شنا نوعی ورزش درمانی است از لحاظ جسمی وروحی فواید زیادی دارد عضلات را تقویت کرده از بیماریهای قلبی و عروقی پیشگیری میکند. همچنین به کاهش استرس و فشار روی مفاصل بدن کمک می کند. عضلات را تقویت میکند و باعث می شود تا تعادل خود را حفظ کنند.

نکاتی مهم راجب ورزش در دوران سالمندی

حرکات یوگا

یوگا برای سالمندان بسیار مفید است. سه عنصر اصلی یوگا -آسانا- دایانا و پرانایاما برای بدن بسیار مفید هستند.هنگامی که با سرعت متوسط ​​۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز انجام شود، می تواند باعث کاهش وزن، بهبود کیفیت خواب و همچنین پیشگیری از بیماری های دوران سالمندی شود.

اصلاح صندلی یوگا میتواند در بهبود کاهش ترس از سقوط در میان سالمندان سودمند باشد.

صندلی یوگا تاثیر مثبتی بر درد آرتروز در افراد مسن دارد.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید