ورزش کردن چه تاثیرات مثبت و منفی بر سلامتی بدن می گذارد؟,ورزش کردن,فواید ورزش کردن,خواص ورزش کردن,تاثیر منفی ورزش کردن,نکاتی درباره ورزش کردن

ورزش کردن چه تاثیرات مثبت و منفی بر سلامتی بدن می گذارد؟


ورزش کردن چه تاثیرات مثبت و منفی بر سلامتی بدن می گذارد؟

ورزش کردن یکی از عملکرد های مهم می باشد که باید هر فرد بصورت منظم آن را انجام دهد. امروز مدل های مختلفی از ورزش کردن به دنیا معرفی شده است که هر کدام دارای طرفداران خاصی می باشند. تا به حال بیشتر ما از فواید ورزش کردن بحث کرده ایم ولی امروز می خواهیم در این مقاله به شما بگوییم ورزش کردن چه تاثیرات مثبت و منفی بر سلامتی بدن می گذارد؟ و شما را بیشتر با عوارض ورزش کردن بیش از حد آشنا خواهیم کرد. پس اگر شما هم می خواهید بدانید ورزش کردن چه تاثیرات مثبت و منفی بر سلامتی بدن می گذارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

ورزش کردن چه تاثیرات مثبت و منفی بر سلامتی بدن می گذارد؟,ورزش کردن,فواید ورزش کردن,خواص ورزش کردن,تاثیر منفی ورزش کردن,نکاتی درباره ورزش کردن

تاثیر مثبت

  • لذت بردن از سلامت بهتر

ورزش می تواند به شما برای زندگی طولانی تر و سالم تر کمک کند . ورزش منظم، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها، از جمله دیابت نوع ۲، سرطان های خاص، بیماری های قلبی و فشار خون بالا را شامل می شود . علاوه بر این، اگر به صورت منظم ورزش کنید، می توانید استخوان ها، مفاصل و ماهیچه هایتان را قوی نگه دارید.  شما همچنین احتمال ابتلا به آلزایمر و افسردگی را کاهش خواهید داد .

  • تغییرات فیزیکی دلخواه

ورزش منظم می تواند ظاهر شما را بهتر کند . این که آیا شما می خواهید وزن کم کنید، تنش عضلانی را افزایش دهید، جرم عضلانی را افزایش دهید یا به سادگی بدن خود را حفظ کنید، ورزش – که اغلب با یک رژیم غذایی سالم و متعادل همراه است – می تواند این کار را انجام دهید . با حفظ وضعیت هوازی بدنتان ، شما کمتر احتمال دارد که دچار محدودیت های فیزیکی شوید . فعالیت های روزمره، مانند حمل کیسه های مواد غذایی، صعود از پله ها و کاشت چمن، راحت تر انجام می شود و عملکرد ورزشی شما ممکن است بهبود یابد.

تاثیر منفی

  • زیاد ورزش کردن

شما می توانید با تمرکز زیاد در تمرین، اضافه کردن آن و غفلت از استراحت، به عواقب ناگوار ورزش دچار شوید . علاوه بر این که احتمال بیشتری برای آسیب دیدن وجود دارد، ورزش زیاد می تواند باعث احساس ضعف، خستگی و خشکی بدن شود . انجام بیش از حد فعالیتهای ورزشی نیز می تواند مشکلات قلب، پوکی استخوان، آرتروز، همچنین مشکلات درک و از دست دادن چرخه قاعدگی را در زنان باعث شود . به طور کلی، توصیه می شود که به صورت متوسط حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت های مربوط به افزایش ضربان قلب ​​را در هفته داشته باشید و تمرینات قدرتی را در دو روز انجام دهید.

 

 

منبع:دکترسلام/هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید