کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!


کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!

بی شک خوردن نوشیدنی ها و یا خوراکی هایی که دارای کافئین هستند در رژیم غذایی خیلی ها است.و گاهی ممکن است حتی به خوردن آن ها اعتیاد پیدا کرد! در اینجا از اهمیت کنترل مصرف کافئین را بررسی خواهیم کرد.چرا که میتواند در بسیاری از جهات بر افراد تاثیر بگذارد و منافعی هم نیز دارد.

کلم, کاهش وزن و تقویت قلب با استفاده از کلم!

  • تقویت انرژی، حافظه و عملکرد ورزشی بهتر
  • سردرد را تسکین دهید
  • کمک به جلوگیری از یبوست و دیابت نوع ۲
  • محافظت از بیماری های مغزی مانند پارکینسون و آلزایمر

اما مصرف بیش از حد آن می تواند شما را مضطراب، عصبی کند. کافئین زیاد می تواند خواب، هضم غذا، فشار خون، ضربان قلب و ریتم قلب را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین می تواند به قلب، رگ های خونی و سیستم عصبی کودک آسیب برساند.

در زیر لیستی از مواد دارای کافئین آورده شده است و میزان کافئین موجود در آن بررسی شده است. لازم به ذکر است که هر اونس معادل ۳۱ گرم می باشد.

کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!

چای سبز

اندازه سرو: ۸ اونس

حدود ۲۸ میلی گرم است

برخی افراد فکر می کنند چای سبز یک چای گیاهی بدون کافئین است. چای سبز در واقع از برگ های همان برگ چای سیاه ساخته شده است. به طور کلی چای سبز کمی کمتر از چای سیاه کافئین دارد.

کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!

چای سیاه

اندازه سرو: ۸ اونس

حدود ۴۷ میلی گرم است

اگر می خواهید قهوه خوردن در هنگام صبح را ترک کنید، ممکن است دچار علائمی همچون غم و اندوه، خستگی، تحریک پذیری و حتی بیماری شوید. اگر میخواهید این عوارض را به جان نخرید، سعی کنید کم کم ترک کنید و به آرامی میزان قهوه خود را کم کنید. این به شما امکان می دهد بدن خود را عادت دهید. یک فنجان چای در صبح به جای قهوه ممکن است جای خوبی برای شروع باشد. چای معمولا نصف کافئین قهوه را دارد.

کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!

قهوه دم کرده

اندازه سرو: ۸ اونس

۱۳۰-۱۸۰ میلی گرم

هر چه قهوه شما غلیظ تر باشد، میزان کافئین آن بیشتر است.

کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!

قهوه اسپرسو

اندازه سرو: ۲ اونس

حدود ۱۲۶ میلی گرم است

بسیاری از نوشیدنی های قهوه اسپرسو در کافی شاپ های محلی (کاپوچینو، لاتین، ماکیاتو) اندازه ۲ اونس را به عنوان پایه استفاده می کنند. شات “تک” ۱ اونس تقریبا نیمی از کافئین ۲ اونسی (حدود ۶۳ میلی گرم) خواهد داشت.

کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!

قهوه بدون کافئین

اندازه سرو: ۸ اونس

۲ تا ۱۵ میلی گرم

روش های مختلفی برای خلاص شدن از کافئین در چای و قهوه وجود دارد. در مقررات دولت ایالات متحده، ۹۷٪ از کافئین را از قهوه حذف می کنند و آن را “بدون کافئین” می نامند.

کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!

نوشیدنی های انرژی زا

اندازه سرو: ۱۶ اونس

۱۴۰ تا ۳۵۰ میلی گرم

مواد تشکیل دهنده در آن می توانند کافئین اضافی را پنهان کنند. شکر یا شیرین کننده های مصنوعی می تواند بیش از حد باعث نوشیدن آب شود.

کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!

شکلات تیره

مقدار سرو: ۱ اونس

حدود ۲۳ میلیگرم است

از آنجا که کافئین به طور طبیعی در شکلات وجود دارد.

کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!

پودر کافئین

۱ قاشق چای خوری = حدود ۲۸ فنجان قهوه

FDA توصیه می کند از پودر کافئین، زیاد استفاده نکنید. در صورت مصرف زیاد، دچار ضربان قلب خواهید شد. در صورت مشاهده این عوارض سریعا به پزشک مراجعه کنید.

کافئین , همه چیز درباره کافئین و نحوه صحیح مصرف آن!

مصرف چقدر کافئین زیاد است؟

افراد مختلف می توانند مقادیر مختلفی را تحمل کنند. اما محدودیتی برای آنچه که هر روز باید مصرف کنید، وجود دارد، حتی اگر آن را به شما تحمیل نکنند. مصرف کافئین تا حدود ۴۰۰ میلی گرم در روز معمولا برای افراد بزرگسال به عنوان بخشی از رژیم سالم است. هنگامی که این مقدار به ۶۰۰ میلی گرم در روز می رسد، می توان گفت شما کافئین زیادی را مصرف می کنید.

منبع: هلو دکتر

دیدگاهتان را بنویسید