کاهش دادن افسردگی زنان در دوران بارداری


کاهش دادن افسردگی زنان در دوران بارداری

کاهش دادن افسردگی زنان در دوران بارداری

افسردگی زنان امری تقریبا غیر ممکن در دوران بارداری نیست گاهی پیش می آید که زنان از دوران بارداری خود لذت نمی برند و افسردگی به سراغشان می آید در این مقاله از دکتر سه در مورد افسردگی دوران بارداری بحث خواهیم کرد و راه هایی برای حل این مشکل بیان میکنیم با ما همراه باشید

میدانیم که اکثر زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و بهبود افسردگی فعالیت جسمی و ورزش کردن می باشد.

به گزارش روزپلاس؛زنان معمولا بعد از گذراندن دوران بارداری و وضع حمل دچار افسردگی می‌شوند. بررسی‌های اخیر نشان داده است که ورزش هوازی می‌تواند با این نوع افسردگی مقابله کند.

البته بررسی‌ها نشان داده است که هر گونه فعالیت فیزیکی می‌تواند به نوعی از ابتلای زنان باردار به افسردگی جلوگیری کند.

نتایج این بررسی‌ها در مجله انگلیسی “تمرین” منتشر شده است. مطالعات اخیر نشان داده است که ورزش چه به صورت گروهی و چه به صورت فردی کاهش دهنده افسردگی است.

مدیر این تحقیقات در این رابطه می‌گوید: معمولا به زنان باردار توصیه می‌شود که با روان درمانی و داروهای ضد افسردگی به مقابله با افسردگی بروند اما ورزش کردن نیز می‌تواند مفید باشد. ممکن است افراد دسترسی به روان درمانی نداشته باشند. ورزش کم هزینه و قابل دسترس است.

بسیاری از مادران تصور می‌کنند که اگر درباره افسردگی خود صحبت کنند قضاوت می‌شوند و جرات صحبت در این باره را ندارند. با این وجود این افراد باید افسردگی را جدی بگیرند.

منبع: ایسنا / دکتر سلام

دیدگاهتان را بنویسید