کدام مواد غذایی تاثیر بهتری در مبارزه با پیری دارند؟

کدام مواد غذایی تاثیر بهتری در مبارزه با پیری دارند؟


مبارزه با پیری : همه ما دوست داریم دیرتر پیر شویم و ظاهرمان برای مدت بیشتری جوان بماند. که یکی از مهمترین کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید. اما به راستی بهترین مواد غذایی برای مبارزه با پیری چیست؟ که از این رو با توجه به اهمیت موضوع، ما امروز در مجله پزشکی نازدونه برای شما عزیزان مقاله ای آماده کرده ایم که بهترین مواد غذایی برای مبارزه با پیری را خدمت شما معرفی خواهیم کرد که امید است مورد توجه شما قرار گیرد. تحقیقات نشان داده است که کشورهایی که کیفیت بالای زندگی در آنها وجود دارد کشورهایی است که رژیم غذایی صحیحی دارند.

کدام مواد غذایی تاثیر بهتری در مبارزه با پیری دارند؟

مبارزه با پیری با مواد غذایی

اغلب ما از سوپر فود ها حمایت می کنیم و به آنها علاقه داریم. سوپر فود ها غذاهای بسیار غنی با ارزش غذایی بالا هستند که آنها را به عنوان ابرقهرمانان تغذیه ای معرفی می کنند.

غذاهای خاصی وجود دارد که مغذی تر از بقیه هستند و بسیاری از آنها، همانطور که تحقیقات نشان داده اند، دارای اثر محافظتی در برابر انواع بیماری ها هستند. در اینجا، ما به شما یک مرور کلی از برخی از بهترین غذاها را ارائه می دهیم که ممکن است بخواهید در رژیم غذایی خود برای داشتن یک زندگی سالم و شاد امتحان کنید.

کدام مواد غذایی تاثیر بهتری در مبارزه با پیری دارند؟

تاثیر ادامام (سویا) در مبارزه با پیری

ادامام و یا سویای تازه، جزء غذاهای آسیایی در طی نسلها بوده است، اما در سال های اخیر، محبوبیت فراوانی یافته است.

سویا غنی از ایزوفلاون ها می باشد، یک نوع فیتواستروژن که مواد گیاهی مشتق شده مانند استروژن هستند. ایزوفلاون ها دارای خواص ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد میکروبی هستند.

بنابراین، آنها می توانند به تنظیم پاسخ التهابی بدن، کم کردن سرعت پیری سلولی، مبارزه با میکروب ها، و همچنین مبارزه با انواع خاصی از سرطان ها کمک کننده باشند.

ادامام (سویا) غنی ​​از دو نوع ایزوفلاون می باشد، به ویژه جنیستین و دایدزین. مطالعه ای که در سال گذشته در خبرگزاری پزشکی انجام شد، دریافت که جنیستین می تواند برای بهبود درمان سرطان پستان استفاده شود.

کدام مواد غذایی تاثیر بهتری در مبارزه با پیری دارند؟

تاثیر توفو (شکلات سویا) در مبارزه با پیری

به همین ترتیب، توفو، یک محصول پنیر مانند، ساخته شده از کره سویا می باشد که به دلایل مشابه سویا با ثروتی از مزایای بهداشتی مرتبط همراه است.

به عنوان یک محصول سویا، آن را غنی از ایزوفلاون ها است، که مزایای سلامتی آن در بالا ذکر شد؛ این نیز منبع خوبی از پروتئین است و شامل تمام اسید آمینه های ضروری است که نیاز بدن ما به پروتئین را تامین می کند.

علاوه بر این، غنی از مواد معدنی است که برای سلامتی دندان ها و استخوان های ما مفید می باشند. توفو منبعی عالی از کلسیم، آهن، منگنز، سلنیوم، فسفر، منیزیم، روی و مس است.

بعضی از متخصصان همچنین معتقدند که خوردن توفو باعث می شود که شما احساس خوب و انرژی بیشتری برای مدت طولانی داشته باشید.

کدام مواد غذایی تاثیر بهتری در مبارزه با پیری دارند؟

تاثیر هویج در مبارزه با پیری

هویج دارای بتا کاروتن، رنگدانه و کاروتنوئید می باشد. بتاکاروتن می تواند توسط بدن ما به ویتامین A تبدیل شود، که طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، “در عملکرد، دید، تولید مثل و ارتباط سلولی دخیل است.” بدن ما نمی تواند ویتامین A مورد نیاز خود را تولید کند، بنابراین باید از رژیم غذایی ما تولید شود.

این رنگدانه همچنین یک آنتی اکسیدان است که می تواند سلول های بدن را از آسیب های پیری ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که غذاهای غنی از کاروتنوئید مثل هویج، می توانند از دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و آسیب دیدگی ناشی از پیری محافظت کنند.

برخی از انواع هویج، مانند هویج سفید، حاوی رنگدانه نارنجی بتا کاروتن نیستند، اما همه آنها حاوی فالاکاریول، مواد مغذی می باشند که برخی مطالعات ادعا می کنند، ممکن است اثر محافظتی را در برابر سرطان داشته باشند.

در حالی که هویج خام برای سلامتی بهتر است، زیرا مواد مغذی خود را حفظ می کنند، همچنین راه هایی برای پخت و پز هویج وجود دارد که می تواند اکثر مواد مغذی خود را “قفل شده و بدون تغییر” نگه دارد.

کدام مواد غذایی تاثیر بهتری در مبارزه با پیری دارند؟

تاثیر سبزیجات کروسیفر یا خانواده کلم در مبارزه با پیری

یکی دیگر از انواع مهم غذا که باید در سبد غذایی گنجانده شود، سبزیجات کروسیفر یا خانواده کلم هستند که شامل کلم سبز مانند کلم، کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکلی، تربچه می باشد.

این سبزیجات حاوی مواد مغذی غنی از جمله بسیاری از ویتامین ها (C، E، K و فولات)، مواد معدنی (پتاسیم، کلسیم و سلنیوم) و کاروتنوئیدها (لوتئین، بتا کاروتن و زاکسنتین) هستند.

سبزیجات کروسیفر همچنین شامل گلوکوزینولات ها هستند که برای بدن بسیار موثر و دارای مزایای زیادی می باشد.

بعضی از گلوکوزینولات ها به تنظیم استرس بدن و پاسخ دهی التهاب کمک می کنند. آنها خواص ضد میکروبی دارند و برخی از آنها برای پتانسیل ضد سرطانی مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به محتوای ویتامین K آنها نشان داده شده است که کلم، کلم بروکلی به خاطر اثر فعالیت محافظتی بر سلامت قلب تاثیر می گذارد.

در نهایت، سبزیجات کروسیفر یک منبع عالی فیبر محلول هستند که نقش مهمی در تنظیم قند خون و کاهش جذب چربی دارد و در نتیجه باعث جلوگیری از اضافه وزن می شود.

کدام مواد غذایی تاثیر بهتری در مبارزه با پیری دارند؟

تاثیر ماهی قزل آلا یا سالمون بر مبارزه با پیری

مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف گوشت – بیشتر گوشت قرمز و برخی از انواع گوشت سفید – می تواند در بلندمدت برای سلامتی ما مضر باشد. جایگزین خوب برای پروتئین در این مورد ماهی، و به ویژه ماهی قزل آلا یا سالمون است که دارای بسیاری از مزایای تغذیه ای می باشد.

ماهی قزل آلا یا سالمون دارای پروتئین زیادی بوده و همچنین حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ است که گفته می شود برای چشم مفید است. تحقیقات نشان داده است که امگا ۳ از چشم در برابر سندرم خشکی چشم محافظت می کند که علائم آن عدم مرطوب بودن چشم است که می تواند منجر به درد و تاری دید شود.

علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا ۳ در سلامت مغز نقش دارند و تحقیقات نشان می دهد که می توانند کاهش شناختی همراه با پیری ( فراموشی و زوال عقل ) را از بین ببرند.

ماهی قزل آلا یا سالمون نیز محتوای پتاسیم بالایی دارد و طبق یک مطالعه جدید که در پاییز گذشته MNT گزارش شده است، پتاسیم می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کند.

علاوه بر این، این ماهی غنی از سلنیوم می باشد که به سلامت غده تیروئید کمک می کند. غده تیروئید به تنظیم فعالیت هورمونی کمک می کند و در فرآیندهای متابولیک دخیل است.

کدام مواد غذایی تاثیر بهتری در مبارزه با پیری دارند؟

تاثیر میوه های خانواده مرکبات

در نهایت، میوه های مرکبات قهرمانان رژیم سالم هستند؛ این شامل تعدادی از میوه هایی است که در حال حاضر در سراسر جهان در دسترس هستند مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو، لیمو شیرین، پرتقال ماندارین و نارنگی.

این میوه ها دارای مقدار زیادی از ويتامين C، خواص آنتی اکسيدانی هستند شوند و اثبات شده است که طيف گسترده ای از منافع بهداشتی را شامل می شود، از جمله کاهش آسیب های التهابی و جلوگیری از بروز عفونت ها.

با این حال، متخصصان خاطر نشان می کنند که این نوع میوه ها فقط در مورد محتوای ویتامین C فراتر از بقیه نیستند. بلکه این میوه ها در سایر مواد مغذی، از جمله قندها، فیبر غذایی، پتاسیم، فولات، کلسیم، تیامین، نیاسین، ویتامین B-6، فسفر، منیزیم، مس، ریبوفلاوین و پانوتنیک اسید غنی می باشند.

میوه های مرکبات حاوی ترکیبات ارگانیک بیشتری هستند مانند فلاونوئیدها، کومارین ها و کاروتنوئیدها، که گفته می شود که اثرات محافظتی در برابر سرطان، بیماری قلبی و عروقی و بیماری های نورودنراتیو دارند.

تحقیقات نشان داده است که فلاونوئیدها – که در میوه های مرکبات زیاد وجود دارد – می توانند از بیماری های مزمن ناشی از چاقی جلوگیری کنند. مصرف میوه های مرکبات مخصوصا فلاوانوئید با طول عمر طولانی مدت همراه است.

اگر چه تمام مواد غذایی ذکر شده در بالا به خاطر مزایای قابل توجه برای سلامتی مفید می باشند، ما نباید فراموش کنیم که رفاه و طول عمر بدون رژیم متعادل و همه جانبه و یک شیوه زندگی سالم به دست نمی آیند. یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کنید.

 

منبع: هلودکتر

دیدگاهتان را بنویسید