گردو و بررسی خواص بسیار آن برای سلامتی!


گردو و بررسی خواص بسیار آن برای سلامتی!

بی شک همگان در مکان های مختلف از افراد مختلف گاهی درباره خواص بسیار گردو شنیده اند.برخی از آن در غذاها استفاده می کنند.گردو، میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد. گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. واژه جوز معرب گوچ پارسی میانه به همین معنی است. مغز گردو و بذر کتان دارای بیشترین اندازه اسید چرب امگا ۳ در میان مواد غذایی گیاهی هستند.

گردو و بررسی خواص بسیار آن برای سلامتی!

گردوها دارای پوسته سخت هستند که اطراف مغز گردو را پوشش داده اند و هنگامی که این پوشش از بین می رود می توان از مزایای سلامتی آن ها بهره مند شد. مثل همه آجیل ها، گردو حاوی چربی های خوب مانند چربی های مونو اسیدها و اشباع نشده (PUFAs) است، اما آنها همچنین منبع خوبی از اسید چرب امگا ۳ هستند. آنها همچنین شامل آهن، سلنیوم، کلسیم، روی، ویتامین E و برخی از ویتامین های B می باشند.

مفید برای مغز

گردوها حاوی مواد شیمیایی مهم و همچنین مقادیر زیاد چربی های غیر اشباع شده هستند که مزایای بالقوه را برای سلامت و بهبود عملکرد مغز ارائه می دهند. امگا ۳ نقش مهمی در کاهش استرس و اکسیداتیو مغز دارد، همچنین به بهبود سیگنالینگ مغز و ایجاد نوروژنز که نوعی نورون است کمک می کند.

علاوه بر این، دیگر مواد مغذی مهم مانند ویتامین E، فولات و اسید الاگیکیک که در گردو ها یافت می شوند نیز به حفاظت از اعصاب و عملکرد حافظه کمک می کنند.

تقویت خلق و خوی

امگا ۳ موجود در گردو، در بهبود و عملکرد بهتر سیستم عصبی مهم است. تحقیقات مثبت و شواهد بالینی وجود دارد که نشان می دهد اسیدهای چرب امگا ۳ در بهتر شدن برخی از اختلالات خلقی خاص نقش مهمی دارند.

گردو و بررسی خواص بسیار آن برای سلامتی!

گردو مفید برای سلامت قلب

مجله تغذیه گزارش می دهد که مصرف آن ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. به علاوه روغن گردو منافعی برای عملکرد اندوتلیال که در داخل عروق خون و عروق لنفاوی قرار دارد، فراهم می کند. تحقیقاتی که در موردش انجام شده است نشان می دهد که می تواند سطح کلسترول و نشانگرهای التهاب را بهبود بخشد، که با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. مطالعه ی مجله تغذیه بریتانیا نشان داد افرادی که بیش از چهار بار در هفته گردو مصرف می کنند، خطر بیماری قلبی عروقی را تا ۳۷٪ کاهش می دهند.

گردو و کمک به کاهش وزن

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف آن به جای دیگر غذاها موجب افزایش وزن نمی شود، گرچه انرژی آنها غنی هستند و جایگزین عالی برای غذاهای میان وعده در کسانی است که می خواهند وزن خود را مدیریت کنند.

گردو مفید برای سیستم گوارش

مطالعه اخیر حیوانات نشان داده است که مصرف آن می تواند میکروبیوم روده را غنی سازی کند و باکتری های خاص را افزایش دهد که می توانند منافع بیشتری را برای انسان ها به ارمغان بیاورند.

منبع: هلو دکتر

دیدگاهتان را بنویسید