20 ماده غذایی بسیار مفید برای مردان!(سری اول)


مردان و زنان با توجه به عملکرد متفاوت در متابولیسم بدن خود وهمچنین نیاز های متفاوت به مواد معدنی و ویتامین ها در بدن خود باید بعضی مواد غذایی را بیشتر مصرف کنند.

ما نیز قصد داریم 20 ماده غذایی بسیار مفید و جالب که برای مردان ضروری هستند را معرفی کنیم.

در سری اول 5 ماده غذایی از 20 مورد را برای شما معرفی خواهیم کرد.

20 made ghazayi mardan s1 by doctor3.ir (4)

1.ماهيهاي سرشار از امگا 3

بيماري قلبي بزرگترين علت مرگ در مردان در بريتانيا است. مردان به احتمال زياد 2 تا 3 برابر بيشتر به حمله قلبي نسبت به زناندچار ميشوند.اما رژيم غذايي مديترانه اي(با دو وعده ماهي در هفته) قلب سالم را براي شما به ارمغان مي اورد، مصرف دو بار در هفته ماهي باعث کاهش قابل ملاحظه خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و سرطان مي شود.

 .

.

ماهي هاي چرب مانند ساردين، ماهي آزاد، ماهي تن تازه و ماهي خال مخالي غني از اسيدهاي چرب امگا 3 مي باشند.

اين چربي هاي امگا 3، براي سلامتي ضروري است،و باعث کاهش لخته شدن خون و نيز به کنترل فشار خون کمک کند.

 

فواید مواد غذایی20 made ghazayi mardan s1 by doctor3.ir (2)

2.گوشت قرمز

گوشت قرمز براي همه بد نيست!!اگر گوشت گوسفندي يا گاوي کم چرب فقط ميزان کمي بيشتر از گوشت مرغ چربي خواهد داشت و ميتواند يک منبع عالي براي پروتئين باشد .همچنين گوشت قرمز منبع بسيار خوبي براي اهن ويتامين b12 وروي است.که اين براي ساخت گلبول هاي قرمز ضروري هستند همچنين امينو لوسين موجود در گوشت قرمز باعث تسريع عضله سازي در بدن ميشود.
اما به ياد داشته باشيد هرگز در مصرف گوشت قرمز زياده روي نکنيد هفته اي 1 بار کافيست.

 

 20 made ghazayi mardan s1 by doctor3.ir

3.گيلاس

تحقيقات نشان داده است خوردن گيلاس يا نوشيدن اب گيلاس يا البالو پس از تمرين هاي ورزشي باعث کاهش دردهاي عضلاني و همچنين کاهش مدت زمان ريکاوري بدن شما ميشود.

گيلاس حاوي سطح بالايي از ترکيبات پلي فنلي از جمله فلاونوئيدها و آنتوسيانين ها. آنتوسيانين هاست که باعث کاهش التهاب بدن ميشود. بر اساس نتايج تحقيقي جامع ثابت شد نوشيدن اب البالو يا گيلاس قبل از تمرين احتمال اسيب ديدگي عضلات در حين تمرين هاي فشرده را کاهش ميدهد.

 

 20 made ghazayi mardan s1 by doctor3.ir (3)

4.شکلات
تمايل به مصرف شکلات شايد براي خيلي ها يک عادت ناسالم غذايي به شمار بياييد اما اگر در انتخاب شکلات خود دقت کنيم وشکلات انتخابي ما داراي ميزاي زياد شکر نباشد براي سلامتي بدن بسيار مفيد است..

.

.
شکلات حاوي مقدار زيادي فلاونون، است که باعث کنترل فشار خون و همچنين تظيم گردش خون در بدن ميشود.البته در مطالعات انجام شده شکلات غالب (70 درصد شکلات خالص)مورد بررسي قرار گرفته و خوردن شکلات هايي که بيشتر از مواد شيرين کننده تشکيل شده و فقط يک لايه شکلات دارند اين فوايد را نخواهند داشت.
البته اين را نيز در نظر بگيريد که هر صد گرم شکلات داراي 500 کالري ميباشد پس مصرف زياد ان چقي را به دنبال خواهد داشت پس روزانه به چند حبه شکلات بيشتر مصرف نکنيد

20 made ghazayi mardan s1 by doctor3.ir (1)

5.صدف

میگو و صدف خوراکی سرشار از روی هستند که برای قلب وماهیچه و سیستم تولید مثل ضروریست.همچنین کمک شایانی برای درمان ناباروری مردان میکند.اگر به خوردن غذاهای دریایی تمایلی ندارید گوشت گاو بره  جو دوسر و نخود سرشار از روی هستند.

سری های بعدی به زودی در سایت قرار خواهند گرفت نازدونه را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید